نگرانی پنتاگون از ناتوانی در دفع حملات سایبری

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAنگرانی پنتاگون از ناتوانی در دفع حملات سایبری
نگرانی پنتاگون از ناتوانی در دفع حملات سایبری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا اعلام نموده است که کارشناسان امنیت سایبری این وزارت در مقایسه با دشمنان احتمالی در این بخش، عقب مانده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریهٔ بلومبرگ، جنرال روبرت بهلر، رئیس ادارهٔ آزمایش و ارزیابی تسلیحات و تکنالوژی جدید جنگی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در گزارش سالانهٔ این اداره از عقب ماندن پنتاگون در دفع حملات سایبری، هشدار داده است.

در گزارش آمده است: "براساس ارزیابی ما، سطح بهبود دفاع از حملات سایبری پنتاگون در مقابل توانایی‌های در حال رشد دشمنان احتمالی که به دریافت آسیب‌پذیرهای جدید و تکتیک‌های جدید ادامه می‌دهند، ناتوان می‌باشد".

نگرانی امریکا از  سلاح وحشتناک سایبری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی امریکا از " سلاح وحشتناک" سایبری روسیه

در سند این ادارهٔ پنتاگون به طور مثال از مشکلات تامین امنیت در جریان آزمایش سیستم‌های تسلیحاتی امریکایی، یادآوری شده است. به طور مثال از نقطه نظر امنیت سایبری، جنگنده‌های امریکایی اف — ۳۵ نسل پنجم، چندین نقطهٔ آسیب‌پذیر دارند که تا هنوز رفع نشده اند.

در گزارش همچنان آمده است که در سال ۲۰۱۸ مالی، وزارت دفاع امریکا بیش از ۲۰۰ تمرین نظامی برگزار کرده است که در جریان آنها کارشناسان امنیت سایبری، حملات سایبری علیه نظامیان امریکایی از جانب دشمنان احتمالی چون روسیه، چین، کوریای شمالی و ایران، را تقلید نموده، تکتیک‌های دفع آنها را طرح می‌کردند.

این جنرال امریکایی در گزارش خود از وزارت دفاع امریکا خواسته است تا بودجهٔ اکادمی‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های شخصی و لابراتوارهای دولتی برای آماده‌ساختن متخصصان و بهبود تکنالوژی برای تامین امنیت سایبری در بخش نظامی، را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала