خواست مردم بلخ برای از سرگیری فعالیت کنسولگری پاکستان دراین ولایت

© Sputnikبلخ
بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان بلخ می‌خواهند که کنسولگری پاکستان فعالیت‌اش را دوباره در این ولایت آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های افغانستان، شماری از کسانی که برای اخذ ویزه پاکستان در برابر کنسولگری این کشور در مزارشریف آمده، می‌خواهند تا این نهاد دیپلماتیک پاکستان فعالیت‌اش را در بلخ دوباره آغاز کند.
اکثر از این مراجعین کسانی هستند که برای تداوی امراض‌شان قصد سفر به پاکستان دارند و می‌خواهند تا از کنسولگری آن کشور در بلخ ویزه اخذ کنند.
باشندگان بلخ و سایر ولایات شمالی که برای اخذ ویزه در برابر کنسولگری پاکستان در مزارشریف آمده اند، می‌گویند به دلیل عدم تداوی درست در داخل کشور آنان مجبور اند به پاکستان بروند و از سه روز به این سو کنسولگری آن کشور در بلخ مسدود شده‌است.
با این حال مسئولان کنسولگری پاکستان در مزارشریف می‌گویند که این نهاد دیپلماتیک نسبت به تهدیدات امنیتی مسدود شده‌است.
سرفراز احمد جنرال کنسول پاکستان در صحبت با رسانه ها گفت که سه روز قبل یک خانم به بهانه اخذ ویزه تلاش کرد با یک بمب دستی همراه‌اش وارد ساختمان کنسولگری شود، که بعداً از سوی پولیس بازداشت شد.
وی گفت، این کنسولگری تا رفع کلی تهدیدات امنیتی مسدود خواهد بود، و هر زمان از سوی مقامات افغان امنیت قنسولگری پاکستان در بلختضمین شد، آن‌ها فعالیت‌شان را دوباره آغاز می کنند.
با این حال منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ می‌گوید که مقامات حکومت محلی تلاش دارند که از مجرای دیپلوماتیک این مشکل را حل کنند و سعی می‌کنند تا کنسولگری پاکستان در بلخ فعالیت‌اش را دوباره آغاز کند.
باید یاد آور شد، بلخ ولایت مرکزی شمال افغانستان است که علاوه بر کنسولگری پاکستان بیش از ده نهاد دیپلوماتیک دیگر در اینجا فعالیت دارند و از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون قنسولگری‌های هند و جرمنی در بلخ شاهد حملات تروریستی بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала