استولتنبرگ: هنوز صحبت بر سر خروج ناتو از افغانستان مطرح نیست

© AFP 2023 / Paul J. RichardsГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتومی گوید: نیروهای ائتلاف "بیشتر از زمان مورد نیاز" در این کشور باقی نخواهند ماند ، اما تا کنون حضور نظامی ما برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز جنگ در این کشور ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، دبیر کل ناتو در دیدار با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده، ضمن ابراز خرسندی از تداوم مذاکرات صلح با طالبان، از آن حمایت کرد.
وی در این دیدار که در پنتاگون برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر خروج کامل ناتو از افغانستان، گفت: هنوز برای صحبت از خروج نیروهای ناتو خیلی زود است.
استولتنبرگ پس از دریافت گزارش مذاکرات از زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان، تأکید کرد: برای ایجاد فضای مناسب برای راهکاری صلح‌آمیز در افغانستان بوده و بیش از مدت لازم در آنجا نخواهیم ماند. تازمانی که علل اصلی حضور ما با خطر مواجه نشده باشد، خروج یا کاهش نیروها غیرممکن می‌نماید که این خود به معنای ممانعت از تبدیل دوباره افغانستان به منطقه‌ای امن برای گروه‌های تروریستی است.
شاناهان نیز پیش از این دیدار در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران، محور آن را روند مذاکرات با طالبان در افغانستان اعلام کرده بود.
وی ضمن اشاره به کسب اطلاعاتی از خلیل‌زاد مبنی بر تعیین چارچوب کل توافق احتمالی در این مذاکرات، تصریح کرد: چیزی که متوجه شده‌ام، دلگرم‌کننده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала