هشدار مادورو به ترامپ: از سر ونزوئلا دست بردار + ویدئو

© AP Photo / Seth Wenigهشدار مادورو به ترامپ: از سر ونزوئلا دست بردار
هشدار مادورو به ترامپ: از سر ونزوئلا دست بردار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری ونزوئلا در تازه‌ترین هشدار به امریکا خطاب به شخص دونالد ترامپ گفت: در امور داخلی ما دخالت نکن و دست از سر ونزوئلا بردار.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا درپیام تلویزیونی برای استقبال از دیپلمات‌های ونزوئلایی که از امریکا بازگشته بودند، طی سخنانی به انگلیسی خطاب به دونالد ترامپ، همتای امریکایی خود گفت، دونالد ترامپ… کودتا در ونزوئلا؟ نه! این روش درست نیست! در امور ونزوئلا دخالت نکن، فورا دست از سر ونزوئلا بردار! 
مادورو همچنین از مخالفان کشورش خواست شجاعت به خرج داده و با درایت عمل کنند و وارد مذاکره شوند. 

وی در جمع دیپلمات‌ها تاکید کرد: بار دیگر می‌گویم، آماده‌ام به خاطر ونزوئلا مذاکراتی را با کل مخالفان ونزوئلایی آغاز کنم، هر طور و هر زمان که بخواهند و هر شکلی که آنها مد نظر دارند.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین تحریم‌های جدید امریکا علیه شرکت دولتی نفت این کشور را غیرقانونی توصیف کرد و افزود: ونزوئلا ظرف ساعات آینده تمام تدابیر لازم برای حفاظت از دارایی‌های خود در امریکا را در پی تحریم‌های اعمال شده بر شرکت ملی نفت لحاظ خواهد کرد.
این در حالی است که روز چهارشنبه (23 جنوری) تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز شد. خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور در جریان این تظاهرات خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.
یادآوری میکنیم، پیش از این جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که هرگونه خشونت در ونزوئلا علیه دیپلوماتان امریکایی، خوان گوایدو (رهبر اپوزیسیون) و مجلس ملی ونزوئلا «واکنش قابل توجه» در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала