سوپر توپ امریکایی چگونه یک سلاح است؟

عضو شوید
ایالات متحده در حال ساخت سلاح توپخانه ای است که قادر به شلیک در فاصله بیش از 1600 کیلومتر می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی Global Times این مطلب را به نقل از وزیر نیرو های زمینی امریکا که هفته گذشته از ساخت "سوپر توپخانه" در امریکا اعلام نمود، خبر داده است.
به گفته کارشناسان نظامی چینی به این نشریه، اسلحه توپخانه می تواند در فاصله ای بیش از 100 مایل (160 کیلومتر) شلیک کند. علاوه بر این، حتی تفنگ الکترومغناطیسی در ایالات متحده امریکا قادر به شلیک در فاصله حداکثر 300 مایل (حدود 480 کیلومتر) است.
کارشناسان معتقدند که سلاح امریکایی در حقیقت یک راکت بالستیک میان برد است و ایالات متحده تلاش دارد با نامگذاری این سلاح سنگین به عنوان "سوپر توپخانه" نقض توافقنامه مشترک با روسیه در مورد حذف راکت هسته‌ای های متوسط و کوتاه برد را پنهان کند.
"پیمان منع راکت های هسته ای میانبرد» در دسامبر 1987 میان «رونالد ریگان» رییس جمهوری وقت امریکا و «میخائیل گورباچف» رهبر اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان به امضا رسید.
با امضای این توافقنامه، واشنگتن و مسکو متعهد شدند تا مالکیت، تولید و یا پرتاب آزمایشی موشک های کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر را متوقف کنند.
در اکتبر سال گذشته، رییس جمهوری امریکا اعلام کرده است که در نظر دارد این کشور را از "پیمان منع راکت های هسته ای میانبرد" (INF) که حدود سه دهه پیش میان امریکا و اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید، خارج کند.
ترامپ با اعلام تصمیم خود مبنی بر خروج امریکا از این پیمان 31 ساله، روسیه را به نقص این معاهده و طرح درخواست برای عضویت چین در آن متهم کرده است.
سپس مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در یک نشست خبری که بعد از نشست کشورهای عضو ناتو برگزار شد، به روسیه درباره آنچه اصلاح عدم پای بندی مسکو به پیمان منع نیروهای هسته ای میان برد نامید، مهلت شصت روزه داد.
مایک پمپئو گفت امریکا همه تعهدات خود را تا شصت روز آینده در واکنش به نقض ادعایی روسیه در قبال پیمان هسته ای بین دو کشور به حال تعلیق در خواهد آورد.
مسکو، تمام این اتهامات را بی اساس نامید و تأکید کرد که هیچگونه راکتی را درحد بیشتر از مجاز نساخته و آزمایشات چنین راکت ها را نیز انجام نداده.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала