رئیس مجلس سنای امریکا خواستار عدم خروج نیرو های امریکا از افغانستان شد

© W.Scottپیشنهاد رئیس مجلس سنای امریکا به در رابطه به خروج نیرو های از افغانستان
پیشنهاد رئیس مجلس سنای امریکا به  در رابطه به خروج نیرو های از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس مجلس سنای امریکا بار دیگر از دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور خواهش نموده است که نیروهای نظامی امریکا را از افغانستان و سوریه خارج نکند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در اوایل سال جاری میلادی حدود یک ماه پیش خروج نظامی از سوریه را اعلام کرد و نیز گفت که نیم از سربازانش را از افغانستان خارج می‌کند.

این اقدام ترامپ با واکنش‌های در درون امریکا مواجه شده است. جیمز متیس ، وزیر دفاع امریکا در مخالفت با این تصمیم ترامپ از وظیفه خود کناره‌گیری کرد و برخی سیاسیون امریکا از جمله کنگره این کشور نیز با خروج از افغانستان و سوریه مخالفت کرد.

میچ مکنیل رییس جمهوری خواه مجلس سنای امریکا بار دیگر از اعضای سنای این کشور خواسته است که جداً به آقای ترامپ بگویند تا نیروهای نظامی را از افغانستان و سوریه خارج نکند.

آقای مکنیل روز گذشته، گفته است که گروه‌های اسلام گرا در افغانستان و سوریه تهدید جدی در برابر امریکا است و باید نیروهای نظامی از این دو کشور خارج نشوند.

او گفته است: "ما پولیس جهان نیستیم، ولی ما مدافع آزادی در جهان هستیم و این مسوولیت امریکا است که در حمایت از متحدان خود بیاستد و در هماهنگی و رهبری سایر کشورهای جهان بر ضد تروریزم مبارزه کند".

رییس سنای امریکا می‌گوید که در لایحه امنیتی جنوب شرق آسیا نیز باید تعدیلاتی به وجود آید که بر بنیاد آن تا زمانی بر حضور امریکا تاکید شود که القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تندرو شکست بخورند.

گفتنی است که مجلس سنای امریکا بر سر تعدیل لایحه امنیتی جنوب شرق آسیا بحث خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست که این تعدیلات رای خواهد گرفت و خیر.

برای تعدیل این لایحه به رای مثبت اعضای مجلس امریکا و تایید رییس جمهور ترامپ ضرورت است.

این در حالی است که دو روز پیش وزیرخارجه امریکا تاکید کرد که کشورش برای آوردن صلح در افغانستان عجله دارد. گفته می‌شود پس از توافق صلح با طالبان نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

پیش از این آقای ترامپ دستور خروج نصفی (7500 سرباز) از سربازانش را از افغانستان صادر کرده است؛ اما تا هنوز روند خروج این نیروها آغاز نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала