ترامپ: پایان داعش نزدیک است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: پایان داعش نزدیک است
ترامپ: پایان داعش نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در اظهاراتی تازه‌ای ادعا نموده که امریکا به پیشرفت های قابل توجهی در مبارزه با داعش نائل آمده و این گروه بزودی نابود خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، با نشر یک پیام توییتری از"پیشرفت بسیار بزرگی در مبارزه با گروه تروریستی" دولت اسلامی" داعش (گروه تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) در سوریه و نابودی قریب الوقوع این گروه اعلام کرد.  

رئیس جمهور امریکا نوشت: "هنگامی که من رئیس جمهور شدم، گروه تروریستی داعش در سوریه از کنترل خارج شده و گسترش قابل ملاحظه کسب نموده بود. از آن زمان، به ویژه در طول پنج هفته گذشته، پیشرفت بزرگی دراین مبارزه به دست آمده است. این گروه به زودی نابود خواهد شد، تصور چنین پیروزی دوسال قبل برای ایالات متحده غیر قابل باور بود."
در تاریخ 19 دسمبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که حدود دو هزار نظامی اعزامی به سوریه را از آن کشور خارج می‌کند. نقش اصلی این افراد کمک مستشاری و حمایت از نیروهای عمدتا کرد سوری در مقابله با داعش بوده است. این تصمیم با اعلام نارضایی شماری از مقامات ارشد ایالات متحده مواجه شد و وزیر دفاع امریکا و رئیس دفتر او هم از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند. این تصمیم شگفتی و نگرانی برخی از متحدان ایالات متحده از جمله اسرائیل را هم در پی داشت.
تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سوریه انتقاد فراوان حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را به همراه داشته است. فرانسه و بریتانیا نیز ادعای ترامپ در مورد شکست داعش در سوریه را نادرست خوانده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала