مسکو: گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا نمی‌شناسیم

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlins مسکو: گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا نمی‌شناسیم
مسکو: گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا نمی‌شناسیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس کمیتهٔ شورای فدراتیف روسیه می‌گوید که تنها مردم ونزوئلا برای‌شان رئیس‌جمهور انتخاب می‌توانند، بدین لحاظ، برای روسیه رئیس‌جمهوری به نام خوان گوایدو وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کساچوف، رئيس کمیتهٔ شورای فدراتیف (مجلس سنا) روسیه اعلام داشته است که روسیه خوان گوایدو را به عنوان رئيس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.

قبل از این مقامات ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که پس از این نیکولاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسند، بلکه خوان گوایدو، رئيس شورای ملی اپوزیسیون را به عنوان رئيس دولت قبول دارند.

عضو مجلس سنای روسیه گفت: "رئيس‌جمهور ونزوئلا نمی‌تواند از بیرون انتخاب شود، از جانب رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا و یا کشور دیگری. تنها مردم ونزوئلا و تنها از راه قانون اساسی می‌توانند او را انتخاب کنند".

وی افزود: "بدین لحاظ برای روسیه رئيس‌جمهوری به نام گوایدو وجود ندارد".

این در حالیست که امروز (چهارشنبه، ۳۰ جنوری) دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ایالات متحده امریکا طی یک تماس تلفونی با گوایدو، رئیس‌جمهور خودخواندهٔ ونزوئلا "دست‌یافتن تاریخی وی به قدرت" را تبریک گفته، بر حمایت امریکا در مبارزهٔ ونزوئلا برای برقراری دیموکراسی، تاکید کرد.    

قابل ذکر است که چندی قبل، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала