امریکا نمی تواند بدون روسیه امنیت خود را تضمین نماید

© Sputnik / Ramil Sitdikovراکت قاره پیما توپل ام روسی
راکت قاره پیما توپل ام روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریابکوف: واشنگتن نمی‌تواند بدون توافق با مسکو امنیتش را تضمین کند. وی نسبت به احتمال خروج واشنگتن از مهمترین پیمان کنترل تسلیحاتی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داسته است که قصد دارد نظر روسیه را درباره پیمان 1987 به تامپسون بگوید و بر اهمیت حفظ این پیمان تاکید کند.

امریکا پیمان منع راکت های هسته‌ای  نقض می کند اما روسیه را متهم می سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا پیمان راکت های هسته‌ای را نقض می کند اما روسیه متهم می شود

روسیه پیشنهاد نموده است که این توافق برای پنج سال تمدید شود اما امریکا از مذاکره به بهانه‌های مضحک طفره می‌رود. ما نگرانی جدیدی نسبت به توافق استارت داریم که سرنوشت آن هم مثل پیمان راکتی شود زیرا احتمالا اجرای آن نیز در پنج فوری 2021 بدون اینکه تمدید شود خاتمه می یابد.
معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد، خروج واشنگتن از معاهده منع راکت‌های برد متوسط و کوتابرد اتمی امری قطعی است و جناح امریکائی هیچ دلیلی درباره ادعایش مبنی بر نقض پیمان از سوی روسیه ارائه نکرده و تنها به ارائه چند تصویر منتشر شده در اینترنت اتکا کرده است.

RIM-161 SM-3 - اسپوتنیک افغانستان
مقابله راکت امریکا با راکت قاره پیمای روسیه

وی ایده دونالد ترامپ برای تامین امنیت تمامی شهرهای آمریکا در برابر حمله راکتی را غیرقابل اجرا دانست و گفت، امنیت امریکا به طور کامل تنها با دستیابی به توافقاتی با روسیه تضمین خواهد شد.
ریابکوف هشدار داد، نمی‌توان چشم را در برابر قدرت‌نمایی امریکا در صورت تحقق بدترین سناریو بست چرا که درصورت استقرار راکت‌های تاماهاوک که حامل سرگلوله‌های اتمی هستند بخش اروپایی روسیه در معرض 48 راکتی که آمریکا احتمالا بعد از خروج از پیمان مستقر خواهد کرد، قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد، توانمندی راکت های روسیه برای تضمین امنیت روسیه صرف نظر از گام‌هایی که آامریکا در راستای خروج قریب‌الوقوع از پیمان راکتی برمی‌دارد، کافی است. روسیه از سلاح‌های مافوق صوت و دستگاه های راکتی نوع "کینجال" (خنجر) و آوانگارد برای خنثی کردن تهدیدات احتمالی استفاده می‌کند.
در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به اقدامات روسیه درباره این پیمان گفت:‌ ما تغییری در رفتار روسیه در 60 روز گذشته ندیده‌ایم. آلمان بر این باور است، تنها راهی که روسیه می‌تواند این توافق را حفظ کند، رسیدگی و توجه به نگرانی‌های مربوط به سیستم راکت کروز است که باعث شده تا آمریکا تصمیم بگیرد از این پیمان خارج شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала