متهم شدن دوباره روسیه به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد

© AFP 2023 / Jim Watsonمتهم شدن دوباره روسیه به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد
متهم شدن دوباره روسیه به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا میگوید که نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد از سوی روسیه، میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا امروز بار دیگر روسیه را به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد.

پمپئو: «روسیه سالها است که به طور بی شرمانه پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را نقض میکند. روسیه همچنان به تعهدادش در خصوص تولید نکردن، نگهداری و آزمایش راکت های زمینی با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر عمل نمیکند.»

به باور وی، روسیه عمداً این کار را انجام میدهد تا مانع بهبود روابط دوجانبه بین واشگتن و مسکو شود

وی افزود، باوجود اینکه روسیه سالها است که پیمان متذکره را نقض میکند، اما ایالات متحده طی ۶ سال گذشته این پیمان را رعایت کرده و این موضوع را بیش از ۳۰ بار در سطح بالا مطرح کرده است.

گفتنی است، پیش از این رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف و روند خروج از پیمان متذکره را آغاز نموده است.

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала