ترامپ: امریکا از پیمان منع راکت ‌های میان‌برد خارج می‌شود

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: امریکا از پیمان منع راکت ‌های میان‌برد خارج می‌شود
ترامپ: امریکا از پیمان منع راکت ‌های میان‌برد خارج می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده اعلام کرد که در ظرف 6 ماه دیگر از پیمان منع راکت ‌های میان‌برد به طور کامل خارج می شود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه ۱۲ دلو منتشر شد در این زمینه تصریح کرد: «امریکا فردا (شنبه ۱۳ دلو) تعهدات خود در چهارچوب پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان ‌برد را به حال تعلیق درآورده و روند خروج از آن را آغاز می‌‌کند». در بیانیه همچنین آمده است که این روند «تا شش ماه به طول خواهد انجامید، مگر آن که روسیه با نابود کردن همه راکت‌ها، پرتابگرها و تجهیزاتی که ناقض متن پیمان هستند، به تعهداتش عمل کند».
آقای ترامپ از سوی دیگر گفته است که هم‌پیمانان امریکا در ناتو به طور کامل از تصمیم این کشور در خروج از پیمان منع راکت میان ‌برد حمایت می‌کنند.
اندک زمانی پیش از انتشار بیانیه ترامپ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که واشنگتن با همه اینها آماده است تا بر سر موضوع خلع سلاح با روسیه گفتگو کند.
ایالات متحده در ماه دسامبر گذشته با صدور یک ضر‌ب‌الاجل رسمی به روسیه ۶۰ روز مهلت داده بود تا موضع خود را درباره این پیمان روشن کند. آمریکا مدعی است که روسیه پیمان منع راکت‌های میان‌برد را «نقض» کرده است. این پیمان در دوران جنگ سرد در دهه هشتاد میلادی میان دو کشور امضا شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала