تصمیم ترامپ برای انعقاد یک پیمان جدید راکتی

© AP Photo / Evan Vucciترامپ روسیه را به آماده شدن برای انهدام موشک های آمریکایی فرا خواند
ترامپ روسیه را به آماده شدن برای انهدام موشک های آمریکایی فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا، اعلام کرد که او مایل است قرارداد جدیدی را در رابطه به منع استفاده از "راکت های هسته‌ای میان برد و برد متوسط" (INF) را ایجاد کند.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که کشورش مایل است پیمان جدید راکت های هسته‌ای میان برد و برد متوسط را ایجاد کند.
به گفته رئیس جمهور امریکا، در پیمان جدید لازم است تا شمار زیاد از کشورها ذیدخل باشند. دونالد ترامپ، همچنین افزوده است که، پیمان جدید به مراتب بهتر از پیمان گذشته خواهد بود.  

امریکا پیمان منع راکت های هسته‌ای  نقض می کند اما روسیه را متهم می سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا پیمان راکت های هسته‌ای را نقض می کند اما روسیه متهم می شود

روز گذشته،رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که: «امریکا فردا (شنبه 13 دلو) تعهدات خود در چهارچوب پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان ‌برد را به حال تعلیق درآورده و روند خروج از آن را آغاز می‌‌کند». در بیانیه همچنین آمده است که این روند «تا شش ماه به طول خواهد انجامید، مگر آن که روسیه با نابود کردن همه راکت‌ها، پرتابگرها و تجهیزاتی که ناقض متن پیمان هستند، به تعهداتش عمل کند».
آقای ترامپ از سوی دیگر گفته است که هم‌پیمانان امریکا در ناتو به طور کامل از تصمیم این کشور در خروج از پیمان منع راکت میان ‌برد حمایت می‌کنند.
اندک زمانی پیش از انتشار بیانیه ترامپ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که واشنگتن با همه اینها آماده است تا بر سر موضوع خلع سلاح با روسیه گفتگو کند.پیمان منع تولید و آزمایش راکت هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، در سال 1987، توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده امریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، امضا شد.
با امضای این توافقنامه، واشنگتن و مسکو متعهد شدند تا مالکیت، تولید و یا پرتاب آزمایشی موشک های کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر را متوقف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала