امریکا: احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان است

© REUTERS / Faisal Mahmoodامریکا: احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان است
امریکا: احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا اعلام کرد، که با ادامه برنامه های هسته ای هند و پاکستان احتمال جنگ هسته ای در منطقه جنوب آسیا افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از تارنمای اوراسیا تایمز، دانیل کوتز رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا خطاب به قانون گذاران این کشور اعلام کرد، با ادامه برنامه های هسته ای هند و پاکستان احتمال وقوع یک حادثه و جنگ هسته ای در منطقه جنوب آسیا افزایش یافته است.

وزیر خارجه پاکستان: تبلیغات هند، برای صلح در منطقه فاجعه‌بار است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پاکستان: تبلیغات هند، برای صلح در منطقه فاجعه‌بار است

کوتز در گزارشی در خصوص وضعیت هند و پاکستان گفت: پاکستان همچنان در حال تولید جنگ افزارهای جدید هسته ای از جمله راکت های تاکتیکی و راکت های کروز دریایی و هوایی با برد های مختلف است. در همین حال هند نخستین زیردریایی اتمی که به راکت های هسته ای مسلح است را به خدمت گرفته است.
وی افزود: ادامه رشد و توسعه برنامه هسته ای نظامی هند و پاکستان، خطر وقوع یک حادثه هسته ای در جنوب آسیا را افزایش می دهد و به کارگیری جنگ افزار های جدید اتمی ابعاد جدیدی به چالش های امنیتی در منطقه می دهد.
کوتز و سایر مقام های اطلاعاتی و امنیتی امریکا در هفته گذشته در کمیته اطلاعاتی سنای امریکا حاضر شده و گزارش های خود در زمینه تهدید های موجود در جهان را ارائه کردند. در میان این افراد جینا هاسپل رئیس سازمان سیا که اخیرا به هند سفر کرده بود حضور دارد.
کوتز تاکید کرد: کمیته اطلاعاتی امریکا انتظار دارد که تهدید های کلی جنگ افزار های کشتار جمعی در سال 2019 ادامه داشته باشد و روسیه با تولید جنگ افزار های جدید راهبردی و غیر راهبردی، بزرگ ترین رقیب دارنده جنگ افزار های کشتار جمعی برای امریکا خواهد بود. چین همچنان به تلاش های چند ساله خود برای مدرنیزه کردن راکت های هسته ای و همچنین آزمایش جنگ افزار های جدید با سرعت مافوق صوت ادامه می دهد.
هند و پاکستان تاکنون پیمان منع گسترش جنگ افزار های هسته ای (ان پی تی) را امضا نکرده اند.
با توجه به انجمن کنترل جنگ افزار های هسته ای، هند دارای 520 کیلوگرم پلوتونیوم است که این حجم برای ساخت 100 تا 120 بمب هسته ای کافی است. دهلی نو این ظرفیت را 'حداقل بازدارنده معتبر' در برابر کشورهای هسته ای چین و پاکستان توصیف می کند.
در مقابل، چین نیز که با استناد بر رقابت با امریکا ظرفیت هسته ای خود را افزایش داده است دارای مواد هسته ای لازم برای ساخت 200 تا 250 بمب هسته ای است. تخمین زده می شود که پاکستان در زراد خانه هسته ای خود دارای 100 تا 130 بمب هسته ای باشد. هند در سیاست های خود قاطعانه اعلام کرده است که هیچ گاه نخستین کشوری نخواهد بود که در جنگ از جنگ افزار هسته ای استفاده می کند و تنها در واکنش متقابل از آنها استفاده خواهد کرد.
به همین دلیل هند قوای سه گانه خود را در زمین، دریا و هوا مجهز به جنگ افزار هسته ای کرده است. نخستین قدم در این راستا ساخت جنگ افزار هسته ای برای شلیک از هواپیماهای نیروی هوایی هند بود.امروزه این کشور دارای بیش از 200 فروند جنگنده سوخوی 30 ام کی ای، 60 میگ 29 و 51 میراژ 2000 است. تعدادی از این جنگنده ها دارای توانایی حمل جنگ افزار هسته ای هستند.
در بخش زمینی هند دارای یک سری از راکت های قاره پیما با قابلیت کلاهک هسته ای است. نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای راکت های پریتوی 2 با برد 350 کیلومتر، آگنی 1 با برد 700 کیلومتر، آگنی 2 با برد دو هزار کیلومتر و آگنی 3 و 4 با برد سه هزار و 500 کیلومتر و آگنی 5 با برد بیش از 5 هزار کیلومتر می باشد.
هند در سال های اخیر دور از توجه رسانه ها در حال ساخت ناوگان زیردریایی هسته ای خود به ارزش تقریبی 14 میلیارد دالر بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала