امتناع اعراب از طلای ونزوئلا

© REUTERS / Marco Belloامتناع اعراب از طلای ونزوئلا
امتناع اعراب از طلای ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امارات متحده عربی از خرید طلای ونزوئلا صرف نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت «Noor Capital» در امارات متحده عربی با نشر خبرنامه اعلام کرد که تا زمانیکه بحران سیاسی ونزوئلا حل نگردد خرید طلا از این کشور را متوقف میکند.

شرکت متذکره تایید کرد که ۲۱ جنوری سال روان از بانک مرکزی ونزوئلا ۳ تن طلا خریداری کرده است.

در خبرنامه آمده است: «این معامله در چارچوب استانداردهای بین المللی و قوانین محلی انجام شد، اما شرکت ما تا زمانیکه وضعیت در کشور مشخص نگردد، از معاملات دیگر با بانک مرکزی ونزوئلا خودداری خواهد کرد.»

گفتنی است، پیش از این گزارش داده شده بود که بانک مرکزی ونزوئلا قصد دارد ۲۹ تن طلا را به امارات متحده عربی بفروشد. حکومت ونزوئلا برای حمایت از پول محلی (بولیوار) چنین تصمیم را اتخاذ نموده است.

از سوی دیگر، ایالات متحده امریکا در واکنش به فروش ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا از سوی دولت مادورو، خارج کردن طلا از ونزوئلا را غارت نامید.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.      

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.     

 ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала