امریکا رسماً عضویت در پیمان منع راکت های هستوی میان برد را تعلیق کرد

© Fotolia / KLimAx Fotoامریکا رسماً عضویت در پیمان منع راکت های هستوی میان برد را تعلیق کرد
امریکا رسماً عضویت در پیمان منع راکت های هستوی میان برد را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا، رسماً مسکو را مطلع ساخت که عضویت خود را در پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد وزارت امور خارجه امریکا با ارسال مکتوبی، رسماً روسیه را از به تعلیق در آوردن عضویت خود در پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد مطلع ساخت.

در خبرنامه آمده است: «ایالات متحده امریکا امروز ۲ فبروری ذریعه مکتوب وزارت امور خارجه، رسماً مسکو را مطلع ساخت که واشنگتن عضویت خود را در پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد به حالت تعلیق در آورده و روند خروج از پیمان متذکره را آغاز نموده است.»

روز گذشته (جمعه، ۱ فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف نموده است. 

 در عین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن اینکه روسیه را بار دیگر به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد، گفت که اقدامات روسیه میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.

به گفته وی اگر روسیه طی ۶ ماه آینده به طور کامل و به شکلی که قابل تایید باشد این پیمان را اجرا نکند، این پیمان به طور کامل ملغی خواهد شد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد اظهار داشت که مسکو به این اقدام واشنگتن جواب بلمثل میدهد و عضویت خود را در پیمان یادشده به حالت تعلیق در می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала