شرایط بازگشت کاخ سفید به پیمان راکتی

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaشرایط بازگشت کاخ سفید به پیمان راکتی
شرایط بازگشت کاخ سفید به پیمان راکتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد که شرایط بازگشت این کشور به پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد را به اطلاع روسیه رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده شورای امنیت ملی در کاخ سفید، می‌گوید کاخ سفید که شرایط بازگشت امریکا به پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد را به اطلاع مسکو به صورت کتبی رسانده است.
بر این اساس نابودی کامل راکت های 9ام729 همراه با پرتابگرها و تجهیزات مرتبط آنها می‌تواند بازگشت به میز مذاکرات را کلید بزند.
در پی خروج امریکا از پیمان راکتی با روسیه، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد این کشور بدلیل تهدیدات جدید واشنگتن، همه گزینه ها را برای تأمین امنیت ملی خود بررسی خواهد کرد.
وزارت امور خارجه روسیه همزمان با هشدار دربارۀ بررسی همه گزینه‌ها در مقابل امریکا، همچنین افزوده است: در عین حال مسکو آمادگی این را دارد تا در صورت تجدیدنظر امریکا در رویکرد مخرب خود، درباره پیمان منع راکت های هسته‌ای میان برد با این کشور مذاکره کند.

واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
واکنش پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت های میانبرد هسته‌ای

پیشتر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، گفت که واشنگتن تنها براساس رویکرد مسئولانه در اجرای تعهدات متقابل برای گفتگو با مسکو در زمینه کنترول تسلیحات آماده است.
روز شنبه 2 فبروری ولادیمیر پوتین در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت روسیه اعلام کرد در صورت خروج کامل امریکا از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان برد، روسیه واکنش متقابل و متناسب انجام خواهد داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مورد واکنش کشور به خروج امریکا از معاهده گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، پوتین در واکنش به این اقدام امریکا اعلام کرده که روسیه نیز از پیمان ممنوعیت تولید راکت های هسته‌ای میان برد خارج می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала