جنبش حفاظت از پشتون‌ها: پولیس پاکستان مسؤول قتل ارمان لونی است

© Photo / Social Mediaارمان لونی، یکی از رهبران جنبش حفاظت از پشتون‌ها در پاکستان
ارمان لونی، یکی از رهبران جنبش حفاظت از پشتون‌ها در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر بنیاد گفته‌های اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌ها، پولیس پاکستان همچنان از شرکت مردم در مراسم جنازه این رهبر جنبش مذکور، جلوگیری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌ها در پاکستان، پولیس این کشور را مسؤول کشتن ارمان لونی، یکی از اعضای بلندپایۀ این جنبش می‌دانند.

ارمان لونی، یکی از رهبران جنبش حفاظت از پشتون‌ها دیروز (شنبه، ۲ فبروری) پس از شرکت در یک نشست اعتراضی در منطقۀ "لورالای" ایالت بلوچستان به قتل رسید. او همراه با خواهرش در اعتراض‌های این جنبش اشتراک می‌کرد.

بر بنیاد گفته‌های اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌ها، پولیس پاکستان که مسؤول قتل این فعال شناخته می‌شود، از شرکت مردم در مراسم جنازه او نیز جلوگیری کرده است.

اما، اعضای این جنبش می‌گویند که به فعالیت‌های شان ادامه خواهند داد.

یکی از خواست‌های دیگر جنبش حفاظت از پشتون‌ها، پیداشدن افرادی است که در سال‌های گذشته از ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان ناپدید شده اند.

در همین حال، بلاول بهوتو زرداری، رهبر حزب مردم پاکستان هم در نشستی در کراچی، از این خواست حمایت کرده گفت: "ما نه تنها موضوع ناپدید شدگان را در پاکستان تحمل نمی‌کنیم، بل باید آنان را به خانواده های شان بسپاریم. این تنها موضوع یک منطقه نیست، بل موضوع سراسر پاکستان و شهروندان آن است. هیچ پاکستانی نمی‌تواند بی‌توجهی به حقوق بشر را تحمل کند. دیگر بس است، بیایید یک راه حل بیابیم".

جنبش حفاظت از پشتون‌ها می‌گوید که در ده سال اخیر، ۳۰هزار تن در این دو ایالت ناپدید شده اند و ارتش پاکستان و آی اس آی مسؤول ناپدیدی آنها می‌باشند. اما کمیسیون حقوق بشر پاکستان می‌گوید که شمار افراد ناپدید شده، به ۱۵۳۲ تن می‌رسد.

این در حالیست که پشتون‌های پاکستان در شماری از مناطق پاکستان در پیوند به قتل ارمان لونی دست به تظاهرات گسترده زده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала