عراق تهدید برای همسایگان اش نخواهد بود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ رئیس جمهور امریکا
ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان عراق: کشور ما خاستگاهی برای تعدی به کشورهای همسایه نخواهد شد.

معاون رئیس پارلمان عراق امروز (یک شنبه) تهدید کرد که پارلمان عراق به توافق امنیتی با واشنگتن و حضور مستشاران و مربیان امریکائی در عراق پایان خواهد داد.

تحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق - اسپوتنیک افغانستان
تحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق

به گزارش اسپوتنیک، حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر تمدید حضور امریکا در عراق با توجیه "تحت نظر داشتن ایران"عنوان داشت: آنچه که ترامپ گفته است، نقض فاحش حاکمیت و اراده ملی و نقض آشکار قانون اساسی عراق است که قید کرده است عراق خاستگاهی برای تعدی به هیچ کشوری نخواهد بود.
الکعبی خاطرنشان کرد: بار دیگر ترامپ عرف قانونی و قانون اساسی عراق را پس از بازدید پیشین خود از پایگاه عینالاسد زیر پا گذاشته است و امروز با اظهاراتی در تأکید ماندن نیروهای امریکایی در داخل کشور ما برای تهدید به یک کشور همسایه، دست به اقدام تحریک آمیز دیگری زده است.
معاون رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد، همگان این مسئولیت را دارند که هرچه سریع‌تر برای پایان دادن به حضور امریکا و عدم اجازه برای اینکه عراق خاستگاهی برای تعدی یا تحت نظر قرار دادن هر کشوری شود، دست به کار شوند.
الکعبی تصریح کرد: پارلمان در دوره قانون گذاری آتی خود، پیش‌نویس قانونی جهت پایان دادن به توافق امنیتی با ایالات متحده و نیز پایان دادن به حضور مربیان و مستشاران نظامی آمریکا و خارجی‌ها در خاک عراق را بررسی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала