گفتگوی نمایندگان امریکا و کوریای جنوبی پیرامون نشست ترامپ و کیم جونگ اون

© AP Photo / Susan Walsh, Poolگفتگوی نمایندگان امریکا و کوریای جنوبی پیرامون نشست ترامپ و کیم جونگ اون
گفتگوی نمایندگان امریکا و کوریای جنوبی پیرامون نشست ترامپ و کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور کوریای شمالی روز گذشته با ورود به کوریای جنوبی با نماینده ویژه این کشور در امور صلح و امنیت شبه جزیره کوریا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های محلی کوریای جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش دادند که «استفان بیگون» نماینده ویژه امریکا در امور کوریای شمالی روز یکشنبه با «لی دو هون» نماینده ویژه کوریای جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کوریا دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر گزارشها، محور گفتگوها میان بیگون و لی دو هون نشست آتی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور امریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی بوده است.
خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که استفان بیگون اوایل روز یکشنبه وارد «سئول» پایتخت کوریای
در ادامه گزارش آمده است که بیگون قرار است روز سه شنبه با «کیم هایوک چول» نماینده کوریای شمالی در دهکده ای مرزی به نام «پانمونجوم» در پیونگ یانگ دیدار کند.
انتظار می رود که نشست روزهای یکشنبه و سه شنبه نماینده ویژه آمریکا زمینه را برای نشست جدید کیم و ترامپ در اواخر ماه فبروری فراهم نماید.
پیشتر در تاریخ 18 جنوری کاخ سفید در بیانیه‌ای با اعلام اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با هیئتی از کوریای شمالی در دفتر خود دیدار کرد، افزود: بر اساس توافق صورت گرفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اواخر ماه فبروری در مکانی که متعاقبا اعلام خواهد شد دیدار خواهند کرد.
پیش از این نیز مقام‌های امریکایی از دیدار فرستاده ویژه رهبر کوریای شمالی با مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا و برنامه‌ریزی او برای دیدار با رئیس‌جمهور این کشور خبر داده‌ بودند.
یادآوری میکنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی 12 جون سال گذشته در سنگاپور دیدار نمودند. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند. مذاکرات پس از این نشست هم به بن‌بست رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала