چرا خلیلزاد در روند مذاکرات صلح افغانستان عجله دارد؟

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadدلیل شتاب خلیلزاد در روند مذاکرات صلح افغانستان است
دلیل شتاب خلیلزاد در روند مذاکرات صلح افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا نارضایتی ترامپ از روند صلح افغانستان سبب شده تا نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تلاش کند هرچه زودتر این روند به نتیجه برسد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسوشیتدپرس در مقاله‌ای نوشت، پس از تعیین «زلمی خلیلزاد» به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، این دیپلمات امریکایی دیدار با طالبان را در ماه سپتامبر آغاز کرد اما با وجود گذشت چند ماه و به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها و ایجاد یک توافق به نظر می‌رسد رئیس جمهور امریکا صبر خود را از دست داده است.
در ادامه این گزارش آمده است که نارضایتی ترامپ و ناامیدی وی از جنگ پایان ناپذیر و پرهزینه افغانستان و همچنین گزارش‌های مبنی بر کاهش نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان حس اضطراب را برای ماموریت خلیلزاد بوجود آورده است.
شتابزدگی خلیلزاد برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوهای صلح سبب شده تا مقامات افغان نیز از ایجاد توافق پشت پرده واشنگتن و طالبان نگران شوند و این نگرانی در اظهارات اخیر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز مشهود است.
در مقاله گفته می شود که نماینده ویژه امریکا صبح با این نگرانی از خواب بیدار می‌شود که نکند ترامپ "توییت جدیدی" راجع به خروج فوری از افغانستان منتشر کرده باشد.
طالبان با وجود دیدارهای متعددی که در چند ماه اخیر با نمایندگان امریکا و شماری از کشورهای منطقه داشته است اما تاکنون از مذاکرات مستقیم با مقامات دولتی خودداری کرده و بر این موضع نیز پافشاری می‌کند.
آسوشیتدپرس در ادامه می‌افزاید: طالبان که کنترل حدود نیمی از کشور را در دست دارد از موضع قدرت بر سر میز مذاکره حضور یافته است و حملات مرگبار و روزانه آن‌ها بر نیروهای افغان سبب شده دولت افغانستان و امریکا آمار مربوط به تلفات نیروهای امنیتی را محرمانه اعلام کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала