چه تعداد جنگجویان داعش در سوریه باقی مانده است؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر چه تعداد جنگجویان داعش در سوریه باقی مانده است؟
چه تعداد جنگجویان داعش در سوریه باقی مانده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا تعداد جنگجویان گروه تروریستی داعش در خاک سوریه را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جوزف ووتل، قوماندان قوای مرکزی اردوی امریکا امروز در جریان سخرانی در سنای ایالات متحده گفت که در منطقه محدود تحت کنترول گروه تروریستی داعش در خاک سوریه حدود ۱۵۰۰ جنگجوی این گروه باقی مانده است.

جنرال جوزف ووتل: «در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ جنگجوی در این منطقه کوچک حضور دارند.»

این جنرال امریکایی در مورد صحت گزارش های پیشین که تعداد جنگجویان داعش در عراق و سوریه را به ترتیب ۱۷ هزار و ۱۴ هزار تن تخمین زده بود، گفت که آنها در سراسر کشور پراکنده اند.

این در حالی است که در اواخر ماه جنوری سال روان پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا گفته بود که در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خاک سوریه از وجود جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» پاک شده است.

یادآوری میکنیم، ۱۹ دسمبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.      

به گفته رئیس جمهور ترامپ کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.    

در عین حال، چندی پیش مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در یک نشست مطبوعاتی در ابوظبی اظهار داشت که خروج قوای امریکایی از سوریه یک «تغییر تاکتیکی» است و توان اردوی امریکا را برای مقابله با داعش و ایران در سوریه تغییر نمیدهد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала