آزمایش راکتور هسته‌ای "سلاح روز قیامت" روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش راکتور هسته‌ای "سلاح روز قیامت" روسیه
آزمایش راکتور هسته‌ای سلاح روز قیامت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه با موفقیت آزمایش نیروگاه هسته ای بدون سرنشین "پوزئیدون" را انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبیع درمجتمع نظامی صنعتی روسیه، هنگام این آزمایش، ویژگی های اعلام شده این دستگاه تایید شد.
منبع گفت: "در طول آزمایشات دریایی نیروگاه هسته ای بدون سرنشین " پوزئیدون" مشخصات اعلام شده این دستگاه از جمله دامنه نا محدود استفاده از آن و سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت به طور کامل تایید شد". 

پیش ازاین در اوایل جنوری سال جاری اعلام شد که زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین روسیه "پوزئیدون» قادر است به طور مستقل از هر گونه سیستم دفاعی دشمن فرار کند.
گفته شد که ویژگی عمل کرد شاسی آن باعث می‌شود که این زیردریایی بدون سرنشین «پوزئیدون» شکست‌ناپذیر باشد.
منبع در مورد مشخصات فنی «پوزئیدون» معلومات ارائه کرد و اشاره نمود که حداکثر سرعت این زیردریایی بدون سرنشین بیش از 200 کیلومتر در ساعت است و همچنان قابلیت بیش از یک کیلومتر پیمودن در عمق آب را دارد.
گزارش شد که روسیه در اختیار قراول جنگی نیروی دریایی خود، 32 زیردریایی بدون سرنشین را قرار می‌دهد.
در اپریل سال گذشته — 2018، در انگلستان، سلاح های پروژه Status-6 را سلاح "روز قیامت" نامیده شد.
یکی از حاملان زیردریایی بدون سرنشین «پوزئیدون» زیردریایی خاباروفسک است که کار ساخت آن در ماه جولای سال 2014 میلادی آغاز شد.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در پیام سالانه خود در مجلس فدرال درباره سلاح های جدید این کشور اشاره کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала