کلینتون: تصمیم ترامپ برای تعلیق پیمان INF یک هدیه برای پوتین است

© Sputnik / Nikita Shohovکلینتون: تصمیم ترامپ برای تعلیق پیمان INF یک هدیه برای پوتین است
کلینتون: تصمیم ترامپ برای تعلیق پیمان INF یک هدیه برای پوتین است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پیشین امریکا از تصیم رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر تعلیق پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Hill، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین امریکا در اظهاراتی ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در تعلیق پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد، گفت: «این تصمیم هدیه ای برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است تا از این پیمان خارج شود».
وی در اظهاراتی در دانشگاه جورج تاون افزود: دولت ترامپ بدون آنکه پوتین را به خاطر تقلب در اجرای پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد پاسخگو کند، از این پیمان خارج شده است. دولت امریکا باید از دیپلماسی عمومی برای حل و فصل این مساله استفاده می‌کرد. آخرین چیزی که جهان در شرایط کنونی به آن نیاز دارد، رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای است.
امریکا علنا روسیه را به نقض پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد متهم کرده و به این بهانه این پیمان را به حالت تعلیق درآورده است.

امریکا رسماً عضویت در پیمان منع راکت های هستوی میان برد را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا رسماً عضویت در پیمان منع راکت های هستوی میان برد را تعلیق کرد

دولت اوباما نیز در زمانی که کلینتون وزیر امور خارجه آن بود نسبت به نقض این پیمان از سوی روسیه هشدار داده بود. دولت روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.
روسیه نیز اعلام کرده ست که برد این راکت ها در چارچوب پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد است واقعیت آن چیزی نیست که واشنگتن ادعا کرده است. مسکو تاکید کرده است که امریکا به دنبال بهانه ای است تا از این پیمان خارج شود.
ولادیمیر پوتین در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت روسیه اعلام کرد در صورت خروج کامل امریکا از پیمان منع راکت های برد کوتاه و متوسط هسته‌ای، روسیه واکنش متقابل و متناسب انجام خواهد داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مورد واکنش کشور به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد بحث و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، پوتین در واکنش به این اقدام امریکا اعلام کرده که روسیه نیز از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد خارج می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала