آمادگی روسیه برای مذاکره با ایالات متحده

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی روسیه برای مذاکره با ایالات متحده
آمادگی روسیه برای مذاکره با ایالات متحده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو آمادگی خود را برای گفتگو با واشنگتن اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده است با واشنگتن در شرایط احترام متقابل گفتگو نماید.

لاوروف: «در مورد روابط ما با امریکا، اتحادیه اروپا و غرب در کل، ما آماده گفتگو در مورد تمام مسائل هستیم، اما این گفتگوهای باید برابر و بر اساس احترام متقابل باشند، نه بر مبنای اولتیماتوم.»

این اظهارات در حالی مطرح میشود که روز جمعه (۲ فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف نموده است.    

در عین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن اینکه روسیه را بار دیگر به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد، گفت که اقدامات روسیه میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.  به گفته وی اگر روسیه طی ۶ ماه آینده به طور کامل و به شکلی که قابل تایید باشد این پیمان را اجرا نکند، این پیمان به طور کامل ملغی خواهد شد. 

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد اظهار داشت که مسکو به این اقدام واشنگتن جواب بلمثل میدهد و عضویت خود را در پیمان یادشده به حالت تعلیق در می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала