پاسخ ایالات متحده به پیشنهاد روسیه مبنی بر نابودی تسلیحات ممنوعه

© AP Photo / Vadim Ghirdaپاسخ ایالات متحده به پیشنهاد روسیه مبنی بر نابودی تسلیحات ممنوعه
پاسخ ایالات متحده به پیشنهاد روسیه مبنی بر نابودی تسلیحات ممنوعه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا به پیشنهاد روسیه در رابطه به نابودی سلاح های ممنوعه در پیمان هسته‌ای پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از پیام منتشره ایالات متحده امریکا در سایت ناتو، تسلیحات امریکایی، پیمان هسته‌ای در خصوص منع استفاده از سلاح های ممنوعه را نقض نمی کند
در سند توضیح داده شده که، پیمان INF توسعه، آزمایش و استفاده از سلاح های قابل استفاده مجدد را محدود نمی کند و واژه "راکت" تنها در رابطه با ساختارهای یکبار مصرف استفاده می شود.
علاوه بر این، دستگاه پرتابگر هدایت شده Mk-41 بخشی از سیستم دفاع ضد راکتی Aegis Ashore است که براساس گفته های جانب امریکایی "دارای قابلیت های تهاجمی با استفاده از راکت های بالستیک یا کروز" نیست، که این امر باعث شده که سلاح مذکور منجر به نقض پیمان INF نمی گردد. 

پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ پوتین به خروج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد

در سند همچنین گفته شده است که این محدودیت ها همچنین در رابطه به راکت های ضربتی نیز اعمال نمی شود، زیرا آنها "به منظور تحقیق و توسعه سیستم های دفاع راکتی ایالات متحده، ساخته شده ؛ نه برای وارد آوردن ضربه بر اهداف.
روز پنجشنبه 7 فبروری ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که آتشه نظامی امریکا در مسکو برای دریافت یادداشت مربوط به موضوع پیمان نابودی راکت های برد متوسط وکوتاه به وزارت دفاع دعوت شد.
به گفته کوناشنکوف، روسیه به امریکا پیشنهاد کرد که برای رعایت معاهده راکتی واشنگتن باید دستگاه پرتاب «ام کا-41»، راکت ها و هواپیما های ضربتی را نابود کند.
گفتنی است، پیمان منع موشک های هسته ای میان برد سال 1987 بین واشنگتن و مسکو (INF) امضا شد و چین عضو آن نیست. این پیمان همه راکت های دارای بُرد 500 تا 1500 کیلومتر را منع می کند و شامل موشک هایی زمین پایه ای است که قادر به حمل کلاهک هسته ای و متعارف هستند.
در سال‌های اخیر مسکو و واشنگتن بطور مکرر یکدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌های با برد کوتاه و متوسط متهم می‌کنند. روسیه بار‌ها اعلام کرده که به مفاد این پیمان متعهد بوده است.
با بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و مسکو‏، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفت: "مسکو سوال‌های فراوانی درخصوص اجرای این پیمان از سوی آمریکایی‌ها دارد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала