ساخت هواپیمای قاتل برای شکار جنگنده های سوخوی روسی در سویدن

© AFP 2023 / Anders WIKLUND / TT News Agencyساخت هواپیمای قاتل برای شکار جنگنده های سوخوی روسی در سویدن
ساخت هواپیمای قاتل برای شکار جنگنده های سوخوی روسی در سویدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروی هوایی سویدن اعلام کرد، که این کشور جنگنده ساخته است که می تواند جنگنده های سوخوی روسی را از بین ببرد.
برخورد دو بمب افکن سوخو-34 در شرق دور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
برخورد دو بمب افکن سوخو-34 در شرق دور روسیه

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Business Insider، ماتس هیلگیسون فرمانده نیروی هوایی سویدن گفت: جنگنده Saab Gripen E سویدنی توانایی از بین بردن هر نوع هواپیماهای سوخوی روسی را دارد.

به گفته فرمانده ارتش سویدن، جنگنده Saab Gripen E حتی بدون تکنولوژی خفاش گران قیمت امریکایی که برای کاهش دید از آن استفاده می شود، یک «کابوس واقعی» برای جنگنده های روسی خواهد بود.

هیلیگسون در یک نمایشگاهی در فنلند در شهر استکهلم به خاطر فروش هواپیماهای این کشور گفت: Gripen  به ویژه E-model برای از بین بردن هواپیماهای سوخو طراحی شده است و ما کمربند سیاه داریم.

روزنامه بیزنیس انسایدر درباره ویژگی های این هواپیما چنین می نویسد: جنگنده Gripen بر خلاف جنگنده های مدرن امریکایی و روسی توانایی حمل مقدار زیادی جنگ افزار را ندارد و همچنان سرعت و محدوده قابل توجهی نداشته، اما می تواند سیگنال های رادیویی را به طور موفقیت آمیزی هدایت کند.

جاستین برنک، کارشناس هواپیما گفت:- "چند سال پیش، پیلوتان Gripen به خاطر تمسخر پیلوتان هواپیمای Typhoon آلمانی خسته شده بودند و آنها دست به جنگ الکترونیک زدند که پس از آن پیلوتان آلمانی بسیار دچار مشکل شدند".

به گفته وی، یکی از جنگنده های سویدنی بدون سر و صدا به لطف توانایی خاموش کردن سیگنال رادیویی در سمت چپ جنگنده Typhoon آلمانی ها ظاهر شد و پیلوت آلمانی را به تعجب واداشت.

یادآوری می کنیم، که جنگنده های سوخوی روسی با داشتن توانایی های رزمی و اجزای پیشرفته تکنولوژی معروف هستند.

در اکتوبر سال گذشته ایالات متحده امریکا به شدت از جنگنده های ارتش روسیه تعریف نمود.

علاوه بر این، کارشناسان خاطر نشان کرده اند، که نسل چهارم هواپیمای سوخو-35 از همتایان غربی خود پیشی می گیرد و می تواند با«نامرئی» های امریکایی اف-22 و اف-35 برابری کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала