هشدارسناتور روس در خصوص خطر وقوع جنگ هسته ای

CC0 / Pixabay / هشدارسناتور روس در خصوص خطر وقوع جنگ هسته ای
هشدارسناتور روس در خصوص خطر وقوع جنگ هسته ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولیگ موروزوف - سناتور روس اعلام کرد فراخوان نظامی امریکایی برای حمله پیشگیرانه به روسیه خطر استفاه از تسلیحات هسته ای و وقوع جنگ هسته ای را در قبال خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، این اظهارات را سناتور روس، اولیگ موروزوف پس از آنکه دریاسالار جان ریچاردسون، رهبر عملیات دریایی نیروی دریایی امریکا به حمله پیش دستانه علیه روسیه فراخواند، ابراز داشت. به عقیده جان ریچاردسون، روسیه و چین از نیروی دریایی برای تصرف تجاوزکارانه اراضی، دریاها و حکومت ها استفاده می کنند و به این دلیل طرف امریکایی باید در وارد کردن ضربت به آنها پیشدستی کند.
اولیگ موروزوف گفت"" صحبت درباره وارد کردن "فشار" و "پیشدستی در حمله" در نهایت به معنای جنگ آنهم بدون دلایل واضح است چون در شرایط افزایش فعالیت نظامی امریکا و ناتو، اقدامات ما در سطح دفاع از خود بصورت می گیرند."
اولگ ماروزوف خاطرنشان ساخت در شرایط معاصر"هرگونه درگیری محدود بین روسیه و امریکا خطر استفاده از جنگ افزار هسته ای و وقوع جنگ هسته ای را به همراه خواهد داشت".

تعلیق پیمان INF اروپا را غرق راکت خواهد ساخت - اسپوتنیک افغانستان
تعلیق پیمان INF اروپا را غرق راکت خواهد ساخت

روز پنجشنبه 7 فبروری ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که آتشه نظامی امریکا در مسکو برای دریافت یادداشت مربوط به موضوع پیمان نابودی راکت های برد متوسط وکوتاه به وزارت دفاع دعوت شد.
به گفته کوناشنکوف، روسیه به امریکا پیشنهاد کرد که برای رعایت معاهده راکتی واشنگتن باید دستگاه پرتاب «ام کا-41»، راکت ها و هواپیما های ضربتی را نابود کند.
گفتنی است، پیمان منع موشک های هسته ای میان برد سال 1987 بین واشنگتن و مسکو (INF) امضا شد و چین عضو آن نیست. این پیمان همه راکت های دارای بُرد 500 تا 1500 کیلومتر را منع می کند و شامل موشک هایی زمین پایه ای است که قادر به حمل کلاهک هسته ای و متعارف هستند.
در سال‌های اخیر مسکو و واشنگتن بطور مکرر یکدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌های با برد کوتاه و متوسط متهم می‌کنند. روسیه بار‌ها اعلام کرده که به مفاد این پیمان متعهد بوده است.
با بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و مسکو‏، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفت: "مسکو سوال‌های فراوانی درخصوص اجرای این پیمان از سوی آمریکایی‌ها دارد."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала