امتناع روسیه و اروپا از استفاده دالر

© Sputnik / Mihail Kutuzovامتناع روسیه و اروپا از استفاده دالر
امتناع روسیه و اروپا از استفاده دالر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا قصد دارد از استفاده دالر در معاملات تجارتی با روسیه دست بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر پانکین، معین وزارت امور خارجه روسیه میگوید که اتحادیه اروپا باور دارد که استفاده از یورو در معاملات تجارتی با روسیه به نفع هر دو جانب خواهد بود.

به گفته وی چنین پیشنهادات در سطح کمیسیون اروپا مطرح شده است. مسکو نیز این امکان را بررسی میکنند.

این دیپلومات ارشد روس می افزاید که امکان دارد در آینده فروش نفت و گاز به یورو انجام شود، اما عملی کردن این پلان بسیار دشوار است.

الکساندر پانکین: «روابط ما با اتحادیه اروپا (نه با کشورهای عضو اتحادیه، بلکه با سازمان بین المللی) در حالت خوبی قرار ندارد.»

وی معتقد است که فرایند غیر دلاری شدن محاسبات واکنش به سیاست ایالات متحده است اما دالر بطور کامل از معاملات تجارتی لغو نخواهد شد.

گفتنی است، بر اساس پلان احداث پروژه «جریان شمالی ۲» باید در سال ۲۰۱۸ آغاز و در اواخر ۲۰۱۹ به اتمام برسد. این پروژه ۹،۵میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

یادآوری میکنیم، «جریان شمالی ۲» نام جدید ترین پروژه خط لوله گازی است که به منظور انتقال گاز روسیه به اروپا طراحی شده است. این پروژه — شبکه خط لوله گازی است که از طریق دریای بالتیک روسیه را به اروپا متصل میکند و پاسخگوی تقاضای موجود در اروپا است.  در این پروژه علاوه بر شرکت «گازپروم» روسیه، ۵ شرکت بزرگ انرژی اروپا نیز سهیم اند.

مسئولین شرکت گازپزوم اعلام کردند که تمام قراردادهای ساخت پایپ لاین «جریان شمالی۲» امضا شده اند.     

بر اساس پلان احداث پروژه «جریان شمالی ۲» باید در سال ۲۰۱۸ آغاز و در اواخر ۲۰۱۹به اتمام برسد. این پروژه ۹،۵ میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала