احتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی کابل

© Sputnik / JAKاحتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی کابل
احتمال ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل را محتمل دانست.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با تشدید اعتراض‌های نامزدان معترض انتخابات پارلمانی حوزه کابل، مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گویند که رسیدگی ابتدایی شکایات انتخاباتی کابل بزودی پایان خواهد یافت.

این اعتراض‌ها در حالی گسترش یافته که نتایج نهایی انتخابات 18 ولایت کشور به تازگی از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام شد و 80 نماینده جوازه ورود به مجلس آینده را دریافت کردند.
این معترضان برگزاری انتخابات پارلمانی درحوزه کابل را پر از تقلب خوانده، خواهان برگزاری دوباره این روند شدند. آنان همچنین تاکید کردند که کمیشنران کمیسیون‌ها به اتهام مدریت تقلب در روند انتخابات پارلمانی کابل باید محاکمه شوند.  

لکه ننگ به جبین دموکراسی/ اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کابل - اسپوتنیک افغانستان
لکه ننگ به جبین دموکراسی/ اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کابل

علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، ابطال تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل را محتمل دانست.
وی اظهار داشت: کمیسیون شکایات انتخاباتی بر اساس شکایات، شواهد و مدارکی که از جانب کمیسیون انتخابات، ناظران و شهروندان دریافت کرده، اتهام های تقلب را در سه دور مورد بررسی قرار می دهد.
به گفته روحانی، بررسی ابتدایی شکایات در روزهای آینده تکمیل می شود و سپس روند استینافی شکایات آغاز شده و در نهایت حکم نهایی کمیسیون شکایات در این پیوند صادر خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان احتمالات گوناگون از جمله، پذیرش یا ابطال انتخابات پارلمانی درحوزه کابل را بر اساس فیصله نهایی کمیسیون شکایات محتمل دانست.
قابل یادآوری است که پیش از این نیز کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، تمامی آرای انتخابات پارلمانی حوزه کابل را باطل اعلام کرده بود، اما این اقدام از سوی کمیسیون انتخابات پذیرفته نشد و سرانجام سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری برای کاهش تنش میان دو کمیسیون انتخاباتی مداخله کرد و خواستار بازشماری آرای انتخاباتی کابل شد.
نتایج انتخابات پارلمانی کابل حدود یک ماه پیش اعلام شد اما با اعتراض شماری از نامزدان که نامشان در فهرست برندگان نبود مواجه گردید.
این نامزدها کمیسیون انتخابات را متهم به فساد و تقلب سازمان یافته کرده‌اند اما کمیسیون انتخابات همواره این ادعاها را رد کرده است.
در روزهای اخیر اعتراضات انتخاباتی در کابل اوج گرفته و معترضان خواستار برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در کابل هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала