سفیر روسیه در کابل: نشست "فرمت مسکو" پاسخگوی منافع واشنگتن است

© Sputnikنشست صلح افغانستان "فارمت مسکو"
نشست صلح افغانستان فارمت مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل گفت که نشست "فرمت مسکو" در مطابقت با منافع واشنگتن است و روسیه تصمیم گرفته تا در نشست آینده نیز ایالات متحده امریکا را برای شرکت، دعوت کند.

الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در افغانستان ، در مصاحبه ای با اسپوتنیک، گفت که مسکو تصمیم دارد تا از ایالات متحده امریکا برای شرکت در نشست آینده "فرمت مسکو" دعوت به عمل آورد. به گفته سفیر روسیه این نشست در مطابقت با منافع کلی واشنگتن است.
سفیر روسیه خاطر نشان کرد که در حالی حاضر جانب روسیه در حال اجرای کارهای عملی در زمینه تشکیل یک نشست جدید "فرمت مسکو" نیست، اما آماده است که در صورت نیاز، سریعا آنرا برگزار کند."
الکساندر مانتیسکی گفت، معلومدار است که روسیه از امریکا که در نشست قبلی مسکو نیز به عنوان ناظر حضور داشت، برای شرکت دعوت خواهد کرد. سفیر روسیه تصریح کرد که "شرکت واقعی و کامل در چنین نشست ها ارتباط مستقیم با منافع واشنگتن دارد."
وی، در همین حال افزود که "نتایج نشست ماه نوامبر، که برای نخستین بار هیئتی از طالبان در آن شرکت نمود، به این معنی است که مشارکت آنها در دورهای بعدی ادامه خواهد یافت."
لازم به ذکر است که، مسأله راه اندازی گفتگوی صلح مستقیم میان نیروهای مخالف در افغانستان در جا های مختلف، از جمله مسکوبرگزار گردیده است.
یادآوری می کنیم، که نشست صلح مسکو برای افغانستان در تاریخ نهم نوامبر با شرکت نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان، گروه طالبان و کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایالات متحده در هوتل پریزدینت مسکو برگزار می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала