ادویه جدید ضد سرطان کشف شد

© Fotolia / Capifruttaچگونه میتوان سرطان را از بین برد
چگونه میتوان سرطان را از بین برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انستیتوت تحقیقات سرطان (لندن) ادویه جدید علاج مرض سرطانی را آزمایش کردند که در علاج انواع مختلف تومورهای بدخیم اثبات شده است. این مقاله در. Lancet Oncology نشر گردیده است.

در یک آزمایش کلنیکی بالینی tizotumab-vedotin، 47 مریض برای ارزیابی جهات مثبت و خطرات ناشی از استعمال آن معلوم گردد. این ادویه نقش یک "اسب تروا"، را بازی می نماید و آزادانه به سلول های سرطانی نفوذ تموده آنها را می کشد. نتایج مطالعه نشان داد که درمان جدید در برابر سرطان دهانه رحم، مثانه، تخمدان، اندومتریوم، مری و ریه موثر است. این وضعیت در 27 درصد بیماران مبتلا به سرطان مثانه و 7 درصد با سرطان آندومتر تثبیت شد.

دانشمندان شیوه مبارزه با سرطان مغز را اموخته اند - اسپوتنیک افغانستان
چطور از مرض سرطان جلوگیری کرد؟

در میان عوارض ناشی از این مرض، محققین مرض شکر نوع 2، موکوزیت و تب را تشخیص کردند. دکتوران به این نتیجه رسیدند که دوزهای پایین ادویه باعث کاهش عوارض جانبی می شود، اما برخی از بیماران از خونریزی بینی، حالت تهوع، خستگی و سایر علائم شکایت داشتند. در عین حال، دانشمندان معتقدند که این دارو ایمنی نسبی خود را ثابت کرده است و قصد دارد تا مرحله بعدی آزمایشات بالینی را با استفاده از انواع دیگر سرطان، به ویژه تومورهای روده و پانکراس، ادامه دهد.

Tizotumab-vedotin یک داروی حاوی یک آنتیبادی مونوکلونال و مونومیتیلا اوریستین E است که یک سیتوتوکسین میباشد و آن باعث تخریب سلولهای بیماریزا می شود. آنتیبادی های منوکلونال به طور خاص به مواد آلی روی سطح غشای سلولی مانند عوامل لخته شدن خون متصل می شوند. اگر چه عوامل لخته شدن خون در سطح بیشتر سلول های بدن قرار دارند، در تومورها به رشد غیرقابل کنترل جلد بدخیم کمک می نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала