آزادی دو پیلوت مولداویایی به کمک روسیه از چنگ طالبان

© REUTERSآزادی دو پیلوت مولداویایی به کمک روسیه از اسارت طالبان
آزادی دو پیلوت مولداویایی به کمک روسیه از اسارت طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایگور دودون، رئیس جمهور مولداوی از کمک روسیه برای رهایی دو پیلوت این کشور از چنگ طالبان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آژانس های خبری، روسیه توانسته به آزادی دو پیلوت مولداویایی از چنگ طالبان موفق شود. ایگور دودون، رئیس جمهور مولداویا از آزادی دو پیلوت کشورش از چنگ طالبان به کمک روسیه خبر داده است. او روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "در آخر این هفته یا اوایل هفته آینده به مسکو می‌روم تا با این پیلوت‌ها به کشور برگردم." 

 
یک بالگرد روسی که ظاهرا برای سازمان ملل کار می‌کرد سال 2015 میلادی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان سقوط کرد.بر اثر سقوط این بالگرد یک خلبان مولداوی کشته شد و دو خلبان دیگر این بالگرد نیز به اسارت گروه طالبان در آمد.
دودون که میان مولداویا و مسکو مناسبات نزدیکی ایجاد کرده است، دو هفته پیش با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در روسیه دیدار و گفتگو نمود.
رئیس جمهور دودون گفته است: "آزادی این پیلوت‌ها تنها به خاطر کمک فراهم شده از جانب رهبری فدراسیون روسیه صورت پذیرفت. رهبری روسیه به خواست شخصی خودم پاسخ داد"
همزمان با نشر گزارش‌های مبنی بر این که ایالات متحده امریکا می‌خواهد حضور نیروهای نظامی خود را در افغانستان کاهش دهد، روسیه در تلاش گسترش نقش خود در پروسه صلح افغانستان است.
روسیه که به صورت رسمی طالبان را یک سازمان تروریستی درجه بندی کرده است، هفته گذشته میزبان یک هیئت ده نفری این گروه و ده‌ها تن از چهره‌های سیاسی افغانستان به شمول حامد کرزی رئیس جمهور پیشین این کشور بود. آن‌ها در این نشست راجع به پروسه صلح صحبت کردند.
.تاکنون طالبان آزادی خلبانان مولداوی توسط این گروه را تائید نکرده است.


 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала