معمای افزایش عمر با خواب، حل شد

© Fotolia / ComZealمعمای افزایش عمر با خواب، حل شد
معمای افزایش عمر با خواب، حل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان مکتب عالی طبی هاروارد امریکا، یک مکانیسم را کشف کردند که تأثیر خواب سالم (یک د‌‌وره منظم خواب و بید‌‌اری) را بر کاهش خطر ابتلا به مرگ زودرس تأمین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از!EurekAlert، دانشمندان مکتب عالی طبی دانشگاه هاروارد امریکا مکانیسم را دریافتند که تأثیر یک دوره منظم خواب و بیداری (خواب سالم) را بر کاهش ابتلا به مرگ زودرس تأمین می‌کند. به دلیل این‌که مولکول‌های ضد التهابی از طرف شب در بدن انسان تولید می‌شود و با اختلال خواب شبانه تولید این مولکول‌های در بدن کاهش پیدا کرده سبب مرگ زودرس می‌شود.

خطر مرگبار خواب طولانی - اسپوتنیک افغانستان
خطر مرگبار خواب طولانی

دانشمندان از موش‌های دستکاری‌شده ژنتیکی که در معرض تصلب شرایین گرفتار بودند مطالعات را انجام دادند. دانشمندان این موش ها را به دو بخش تقسیم نمودند که به نیمی از حیوانات به‌طور معمول اجازه خواب را می‌دادند و در گروپ دوم را دانشمندان موجب اختلال در خواب شان می‌شدند. در طول زمان دیده شد که گروپ دوم این حیوانات متبلا به مریضی شریانی و افزایش تکه‌های کلسترول در داخل رگ‌های شان شد.
جوندگان که برایشان خواب منظم داده نشده بود، در بدن آنها سول‌های التهابی دو برابر افزایش پیدا کرد و علاوه بر این بدن آنها کمبر هورمون اورکسین تولید می‌کرد. که نقش بسیار مهم در تنظیم خواب و بیداری (خواب سالم) دارد. و برای موش های که دانشمندان اورکسین بیشتری داده بودند تولید بیماری شریانی کمتر دیده می‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала