استولتنبرگ درباره اهداف حضور نظامی آمریکا در اروپا سخن گفت

© REUTERS / Ognen Teofilovskiاستولتنبرگ درباره اهداف حضور نظامی آمریکا در اروپا سخن گفت
استولتنبرگ درباره اهداف حضور نظامی آمریکا در اروپا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو گفت که حضور نظامی ایالات متحده در اروپا نه تنها برای اطمینان در خصوص امنیت ضروری است، بلکه برای نمایش قدرت نیروها در خارج از منطقه نیز ضروری می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، روز جمعه در کنفرانس مونیخ گفت که حضور نظامی ایالات متحده در اروپا نه تنها برای اطمینان در خصوص امنیت ضروری است، بلکه برای نمایش قدرت نیروها در خارج از منطقه نیز ضروری است.
به گفته وی، "حضور نظامی آمریکا در اروپا نه تنها برای حفاظت از اروپا می باشد، بلکه در جهت نمایش قدرت فرامرزی نیروهای اروپایی نیز می باشد.
استولتنبرگ همچنین گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ملاقات ها باما، تعهد خود را نسبت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همیشه تجدید می کرد.
پیش از این، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، تهدید کرد که از پیمان به دلیل مسائل حل نشده مالی و افزایش هزینه های دفاعی خارج می شود.
نیویورک تایمز گزارش داد که شک و تردید وجود دارد که رییس جمهور آمریکا بار دیگر مسئله خروج کشور از این اتحادیه را مطرح کند.
شایان ذکر است که کنفرانس دفاعی و امنیتی از 1963 تا کنون هر سال در شهر مونیخ برگزار شده است. هدف کنفرانس آن است که مقام‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی را از سراسر جهان کنار هم آورد تا درباره حفظ صلح و برقراری امنیت در جهان گفتگو کنند.
پیش از این گفته شده بود که پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس دفاعی و امنیتی به روز های جمعه و یکشنبه ۲۶- ۲۸ دلو در مونیخ برگزار می‌شود. در این کنفرانس ۳۵ رئیس دولت، ۵۰ وزیر امور خارجه و همچنین ۳۰ وزیر دفاع شرکت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала