کشف یک پایگاه هسته‌ای مخفی در کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAکشف یک پایگاه هسته‌ای مخفی در کوریای شمالی
کشف یک پایگاه هسته‌ای مخفی در کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی ایالات متحده از موجودیت یک پایگاه مخفی راکتی در کوریای شمالی خبر داد که قابلیت انجام حمله هسته‌ای را داراست .

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) گزارش داد یک پایگاه عملیاتی راکت بالستیک مخفی در کوریای شمالی در 250 کیلومتری منطقه غیر نظامی مرزی میان دوکوریا به عنوان یک مقر راکتی فعالیت دارد.
ویکتور چا، تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در گزارشی نوشت: پایگاه عملیات موشکی سینو-ری و موشک‌های نودونگ مستقر در این مکان با فرضیه استراتژی نظامی هسته‌ای کره‌شمالی انطباق دارد و یک سطح عملیاتی هسته‌ای یا قابلیت تهاجم اولیه متعارف فراهم می‌کند. 

افشای مذاکرات  مخفی چندین ساله امریکا و کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
افشای مذاکرات مخفی چندین ساله امریکا و کوریای شمالی

کشف یک مقر راکتی مخفی سه روز پس از آن مشخص شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا گفت "مایل به برگزاری نشست دیگری برای بررسسی خلع سلاح‌ هسته‌ای" با کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای شمالی در اواخر فبوری است.
کیم جون اونگ در اولین نشست با ترامپ در جون سال گذشته خلع سلاح هسته‌ای کوریا را متعهد شد اما از آن زمان پیشرفت چندانی حاصل نشده است. کاخ سفید هنوز واکنشی نشان نداده است.
این مرکز مستقر در واشنگتن که نوامبر گذشته درباره 20 پایگاه راکتی گزارش داده بود، تاکید کرد پایگاه سینو-ری هرگز رسما از سوی کوریای اعلام نشده است و در نتیجه "به نظر می‌رسد موضوع مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای نبوده" است.
"یادآوری می کنیم که، دونالد ترامپ" رییس‌جمهورامریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی ماه آتی میلادی در ویتنام دیدار می‌کنند.
نخست‌وزیر ویتنام در همین رابطه گفت، انتخاب ویتنام به عنوان میزبان نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نشان می‌دهد این کشور جنوب شرق آسیا در مسیر صحیحی حرکت می‌کند.
پیش ازاین دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی 12 جون سال گذشته در سنگاپور دیدار نمودند. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند. مذاکرات پس از این نشست بن‌بست رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала