ترکیه پیشنهاد امریکا درباره خرید پاتریوت به جای اس-400 روسیه را رد کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه پیشنهاد امریکا درباره خرید پاتریوت به جای اس-400 روسیه را رد کرد
ترکیه پیشنهاد امریکا درباره خرید پاتریوت به جای اس-400 روسیه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه به رغم اعتراض های ایالات متحده امریکا از خرید سامانه راکت های ضد هوایی اس-400 صرف نظر نخواهد کرد.
ترکیه بدون توجه به سیستم های ناتو از اس-400 استفاده می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه بدون توجه به سیستم های ناتو از اس-400 استفاده می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، روز شنبه 16 فیبروری گفت:- "ما درباره اس-400 با روسیه قرارداد داریم. بنابراین در این باره یک گام هم عقب نمی توان گذاشت. همانطور که وعده داده شده است، ما در حال تلاش برای راه اندازی اس-400 در ماه جولای هستیم".

پیش از این گزارش شده بود، که ایالات متحده امریکا تهدید کرده است که اگر ترکیه از خرید اس-400 روسیه دست نبردارد، امریکا سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به انقره نخواهد داد.

اردوغان گفت:- "ترکیه آماده خرید سیستم های پاتریوت امریکایی است، اما در شرایطی که منافع ما را برآورده کند. تولید همکاری، تأمین اعتبار و تحویل زودهنگام، معیارهایی هستند که ما اهمیت آن را می توانیم تعیین کنیم. اگر چه آنها [ایالات متحده] برای تحویل زودهنگام به طور مثبت قرار دارند، آنها نمی توانند اعتبار و تولید مشترک را تحمل کنند".

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 14 فیبروری اردوغان پیش از مذاکرات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که واشنگتن فشار زیادی را بر انقره به دلیل خرید اس-400 اعمال کرده است.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به تاریخ 13 فیبروری اعلام کرد، که کشورهای اتحادیه اتلانتیک شمالی به ویژه ایتالیا و فرانسه آماده ارائه سامانه دفاع هوایی اسمارت به جای جنگ افزارهای روسیه به ترکیه هستند.

در ماه جنوری مشخص شد که هیئت امریکایی برای مذاکره به انقره رفته و از دولت ترکیه خواستار خرید مجتمع های پاتریوت به جای تجهیزات اس-400 شده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала