ناکامی ترامپ در عادی سازی روابط با روسیه

© AFP 2023 / Ludovic Marinناکامی ترامپ در عادی سازی روابط با روسیه
ناکامی ترامپ در عادی سازی روابط با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پیشین امریکا معتقد است که رئیس جمهور ترامپ در عادی سازی روابط با روسیه ناکام بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما میگوید که دونالد ترامپ نتوانسته است بن بست در روابط دیپلوماتیک با روسیه را از بین ببرد.

جان کری: «در حال حاضر ما روابط چندان خوبی نداریم. بازگشت روابط ما به حالت عادی به تلاش های بسیار زیاد نیاز دارد. رئیس جمهور ما در عادی سازی روابط دیپلوماتیک با روسیه ناکام بوده است.»

به گفته آقای کری، پیمان منع راکت های هستوی میان برد، وضعیت اوکراین، "دخالت سایبری" در انتخابات ریاست جمهوری امریکا از جمله مسائلی است که باید روی آن کار شود «اما متاسفانه آنها در حال رکود هستند و بسیار به آهستگی پیش میروند.»

گفتنی است، روز جمعه (۲ فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف نموده است.      

در عین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن اینکه روسیه را بار دیگر به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد، گفت که اقدامات روسیه میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.  به گفته وی اگر روسیه طی ۶ ماه آینده به طور کامل و به شکلی که قابل تایید باشد این پیمان را اجرا نکند، این پیمان به طور کامل ملغی خواهد شد.  

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد اظهار داشت که مسکو به این اقدام واشنگتن جواب بلمثل میدهد و عضویت خود را در پیمان یادشده به حالت تعلیق در می آورد.

با وجود این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اوایل ماه فبروری سال راون اعلام کرد که مسکو آماده است گفتگو نماید، اما این گفتگوها باید در چارچوب احترام متقابل انجام شوند، نه بر مبنای اولتیماتوم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала