در آلمان «SPD» خواستار برچیدن سلاح‌های اتمی امریکا شد

© Photo / Public domainدر آلمان «SPD» خواستار برچیدن سلاح‌های اتمی امریکا شد
در آلمان «SPD» خواستار برچیدن سلاح‌های اتمی امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد که کشورش نباید سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده امریکا را در خاک خود نگهداری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال‌استریت، رالف استگنر، معاون حزب سوسیال‌دموکرات می‌گوید که آلمان نباید سلاح‌های هسته‌ای امریکا را در قلمرو خود نگهداری کند.
براساس توافقنامه که میان دو کشور در زمان جنگ سرد انجام شده، طیاره‌های نظامی آلمانی در صورت حمله روسیه به اروپا، برای راه اندازی سلاح‌های هسته‌ای امریکا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
به گفته کارشناسان، امریکا حدود 180 بمب هسته‌ای خود را در اروپا قرار داده است و که 20 بمب هسته‌ای تنها در خاک آلمان قرار گرفته است
رالف استگنر گفت: «توافقنامه هسته‌ای (میان آلمان و امریکا در زمان جنگ سرد امضا شد) به این معنا نیست که باید سلاح‌های هسته‌ای را نگهداری کنیم».
معاون حزب سوسیال‌دموکرات آلمان می‌گوید که با این که کانادا عضو ناتو است، بمب‌های هسته‌ای امریکا را در سرزمین خود نگهداری نمی‌کند.
وی اضافه کرد که نیاز استقرار سلاح‌های هسته‌ای در آلمان با واقعیت های امروزی مطابقت ندارد. این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد که حزب‌ اش بعید است از خرید جنگنده‌های F/A-18 برای حمل بمب‌های هسته‌ای حمایت کند.
پیش از این، در اویل ماه فبروری ناتو اعلام کرد، ائتلاف و متحدان این سازمان به عنوان پاسخ به وضعیت اطراف و بیرون شدن برخی کشورها از پیمان منع گسترش راکت های میان برد هسته‌ای (INF) نمی‌خواهد راکت های اضافی در اروپا جا به جا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала