رونمایی زیردریایی جدید ایران توسط روحانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziرونمایی زیردریایی جدید ایران توسط روحانی
رونمایی زیردریایی جدید ایران توسط روحانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایران در مراسم رونمایی زیردریایی جدید این کشور گفت، که امروز جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آبهای منطقه هستند و نیازی به متجاوزان و حضور نامشروع قدرت های غیرمنطقه ای ندارند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک افغانستان
روحانی: امریکا هنوز هم از تروریستها حمایت می نماید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، عصر یکشنبه در آیین رونمایی از زیر دریایی فاتح در بندرعباس ضمن تبریک و تهنیت به نیروی دریایی ارتش و فرماندهی کل قوا این کشور، از پیشرفت های بسیار مهم و سرنوشت ساز در قدرت دفاعی این کشور قدردانی کرد. 
وی ادامه داد: بی تردید نیروی دریای قدرتی است که می تواند صدها مایل دورتر از منافع کشور از آبهای بین المللی حراست و حفاظت کند.
رئیس جمهور ایران افزود: این نیرو نه تنها ازسواحل در خلیج فارس، دریاهای عمان و خزر و دهانه اقیانوس بلکه در آبهای بین المللی با اقتدار خود از منافع کشور و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران حضور می یابد؛ پس جایگاه ارتش تاثیرگذار و دارای یک جایگاه ویژه است. 
روحانی تصریح کرد: در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس و پس از آن، رشادت ها و فداکاری ها و به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی برای ملت جای قدردانی و افتخار است.
وی اظهار داشت: شاید فشارهای دشمن در دوران جنگ تحمیلی و تحریم های دشمن محرک بیشتری بود برای آنکه ما بتوانیم در صنعت دفاعی و صنعت دریایی سطحی و زیرسطحی به خود متکی شویم.
رئیس جمهور ایران گفت: اگر جنگ افزار به صورت ارزان و عادی در اختیار کشور ما قرار می گرفت شاید با این شتاب و با انگیزه دنبال ساخت صنعت بومی برای این کشور نبودیم. 
روحانی ادامه داد: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه زمینی، دریایی و هوایی کاملا متکی به خود است و در دهه های اخیر هیچ گاه قدرت ایران در این حد از پیشرفت نبوده است.
وی یاد آور شد: در قرن های اخیر به اندازه امروز ما از این سطح توانمندی برخوردار نبودیم و همه این مرهون تلاش های ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج کشور است و این تلاش ها توانمندی دفاعی کشور را چند برابر کرده است.
وی اظهار داشت: قدرت امروز ایران می تواند قدرت منطقه باشد، امروز جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آبهای منطقه هستند و نیازی به متجاوزان وحضور نامشروع قدرت های غیرمنطقه ای ندارند.
روحانی افزود: بندرعباس و همه مناطق جنوبی ایران و همه آبهای سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ما از کشتیرانی آزاد در این منطقه و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان دهنده این است که قدرت ایران تهدیدی برای سایر کشورها نیست.
وی یادآور شد: امروز ایران هم سازنده ناوچه های مختلف در کلاس های مختلف و هم سازنده زیردریایی است و این توانمندی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: نیروهای مسلح باهمه وجود به مردم قول می دهند که از سرزمین و آبهای آنها دفاع کرده و در مقابل متجاوزان می ایستند.
رئیس جمهور ایران در پایان از تلاش ها و پیشرفت های نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران و مهندسان و کارکنان این نیرو سپاسگزاری و قدردانی کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала