افشای فعالیت مخفی نظامیان چین در نزدیکی مرزهای افغانستان

© PLA-Navyفعالیت مخفی نظامیان چین در نزدیکی مرزهای افغانستان
فعالیت مخفی نظامیان چین در نزدیکی مرزهای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در پی نگرانی از سرایت ناامنی‌ها از افغانستان به این کشور، در سال های اخیر برای مبارزه با شورشیان، فعالیت و حضور نظامی خود را در نزدیکی مرز افغانستان در گذرگاه «واخان» آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک مقاله که که روزنامه the washington post منتشر نموده است گفته می شود که حد اقل در سه سال اخیر، نظامیان چین بطور آرام  و مخفیانه مرز های افغانستان را تحت بررسی قرار داده اند.
درگزارش the washington post آمده است که خبرنگاران این روزنامه در حال سفر در مسیر مرز افغانستان- تاجیکستان با یکی از قرارگاه‌های نظامی و گروهی از نظامیان چین در نزدیکی یکی از شهرهای تاجیکستان روبرو شدند.
براساس این گزارش علامت روی یخن یونیفرم این نظامیان مانند یونیفرم ارتش چین در شین جیانگ است. 

شین جیانگ یک "ایالت در غرب چین" است که مقامات این کشور براساس برآوردها حدود یک میلیون اویغور، اقلیت قومی و مسلمان در چین، را دستگیر کرده‌اند.
یکی از نظامیان چین با دیگر همراهش توسط یک مترجم تاجیک در حال خرید بود. این نظامیان طی 3 تا 4 سال اخیر در این منطقه حضور دارند.
وقتی از این نظامی چین پرسیده شده که آیا آنها تاکنون از ورود کسی از مرز افغانستان جلوگیری کرده نیز گفت: باید از رویکرد دولت نسبت به پنهان کاری مطلع باشید.
وی بدون ارائه جزئیات گفت: می‌توانم بگویم که این منطقه بسیار آرام بوده است.
در ادامه این گزارش آمده است که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد چندین ساختمان، سربازخانه و زمین‌های آموزشی در 16 کیلومتری دهانه کریدور واخان، نواری باریک در شمال شرق افغانستان قرار دارد.
حضور پایگاه نظامی چین در تاجیکستان، در نزدیکی کریدور واخان در افغانستان، بطور عمومی توسط هیچ دولتی تایید نشده است، اما در حالی که امریکا احتمال توافقی مبنی بر خروج نیروهای خود در افغانستان را بررسی می‌کند به نظر می‌رسد چین بطور آهسته در حال ورود به این منطقه بی‌ثبات است که که برای امنیت خود و جاه‌طلبی‌های این کشور بسیار مهم است.
پیش ازاین نیز گزارشاتی راجع به اعمار دومین پایگاه نظامی چین در جهان در خارج منتشرشد و گفته شد که این پایگاه باید در خاک افغانستان قرار داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала