روسیه قاتل خودی تانک ها می سازد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisروسیه قاتل خودی تانک ها می سازد
روسیه قاتل خودی تانک ها می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه مصروف ساختن مجتمع نو راکت سرشانه ای ضد تانک می باشد که بر اصل «فیرکن و فراموش کن» عمل میکند. چنین مجتمع تهدید جدی برای تانک های ناتو به بار می آورد.

چارلی گااو (Charlie Gao) در مقاله منتشره در National Interest (امریکا) می نویسد که آیا مجتمع نو روسیه به مجتمع امریکایی « Javelin» شباهت خواهد داشت یا نه.

مولف می افزاید، قبلاً در سال روان در بلوگ defence-blog.com معلومات منتشر شده بود که روسیه مصروف ساختن مجتمع نو راکتی پورتاتیف ضد تانک می باشد. در این خبر مجتمع نو راکتی با مجتمع امریکایی «Javelin»  مقایسه شده بود، چون راکت را میتوان بر اصل «فیرکن و فراموش کن» استفاده کرد.

ولی با درنظرداشت دوکتورین نظامی روسیه، آیا مجتمع مشابه «Javelin»  وریانت مناسب تر خواهد بود؟ آیا روسان نمی توانستند کدام سیستم های ساده را طراحی کنند؟

این بلوگ حاوی لینک «مجموعه موضوعاتی» می باشد که اداره عمومی راکتی-توپچی وزارت دفاع روسیه منتشر نموده و به طرح های وقف شده که اردوی روسیه در آینده نزدیک پیش خواهد برد. اداره عمومی راکتی-توپچی کنترول بر همه خریداری های سلاح و تامینات نیروهای مسلح روسیه تحقق می بخشد.

در بخش که به فعالیت «علمی-تخنیکی» اداره عمومی راکتی-توپچی وقف شده، دگروال رومان بوریسوویچ سپرین رئیس کمیسیون علمی-تخنیکی اداره عمومی راکتی-توپچی مجتمع نو راکت سرشانه ای ضد تانک روسی تشریح نموده است.

سپرین یک عده مشخصات را بر می شمارد، طوریکه انتظار میرود، در مجتمع های نو راکتی پورتاتیف ضد تانک، بشمول توانایی تخریب زره و دفاع ضد پرازیتی آن، بهبود خواهند یافت. ولی برتری کلیدی آن «تامین نابودسازی اهداف در شرایط ضعیف دفاعی» خواهد بود.

از این نقطه نظر مجتمع نو راکتی پورتاتیف ضد تانک از مجتمع های سابق که از سرگلوله های بزرگتر یا تعداد بیشتر گلوله ها استفاده میکردند، تا زره را تخریب کنند، فرق میشود. ممکن این پاسخ به استحکام روزافزون زره ساخته شده از مواد مختلط در تانک های ناتو، مانند تانک М1А2С «ابرامس» باشد که زره آن را به بسیار مشکل میتوان حتی توسط سرگلوله بزرگ تخریب نمود.

با درنظرداشت اینکه راکت های نو پورتاتیف روسی از بالا حمله مینماید، آنها عملاً کاپی دقیق «Javelin» خواهند بود. تفصیلات که در خبرنامه یادشده تذکر یافته، عکس موضوع را ثابت می سازد. در روسیه بر تولید راکت های تاکید میشود که از محوطه های کمتر آماده شده شلیک میشوند و برای پیشبرد جنگ در شرایط شهری آز آنها استفاده شده میتواند.

اگرچه Javelin  — این رسماً سیستم قابل حمل است، اما آن نسبتاً بزرگ می باشد و آماده ساختن سریع آن برای استفاده مشکل است.

بدون در نظرداشت اینکه مجتمع نو راکتی پورتاتیف ضد تانک که بر اصل «فیرکن و فراموش کن» عمل میکند، برای تانک های ناتو تهدید جدی به بار خواهد آورد، فعلاً روشن نیست که آیا سیستم Trophy که برای اهداف تجربوی در تانک های «ابرامس» نصب میشود، حملات مجتمع نو راکتی پورتاتیف ضد تانک روسیه را از بالا دفع خواهد کرد یا نه، چون مسیر این راکت ها میتواند خارج از زون کشف رادار Trophy قرار داشته باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала