کشف یک شئ "تاریک" 69 میلیون ساله در الاسکا

© Photo / Vlad Mininکشف یک شئ "تاریک" 69 میلیون ساله در الاسکا
کشف یک شئ تاریک 69 میلیون ساله در الاسکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باستان شناسان امریکایی در الاسکا، موجود عجیبی را کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دیرینه شناسان امریکایی در شیب یک رودخانه در الاسکا موجود باستانی فسیلی را کشف کردند که گفته می شود قدیمی ترین "گونه شمالی جانوران" است که تا امروز از سوی دانشمندان شناخته شده است.
اطلاعات در مورد این کشف در وب سایت دانشگاه کلورادو در بولدر منتشر شده است. گزارش شده است که جانور فسیلی کوچک مانند یک کمپوست " بقایای حیوانی و گیاهی" بوده که به نام Unnuakomys hutchisoni (موش شبانه) نامگذاری شد.  

تجزیه و تحلیل نشان داد که این حیوان حدود 69 میلیون سال پیش در روی زمین زندگی می کرد. این موجود عجیب عمدتا در مناطق بالایی دایره قطب شمال زندگی می کرد و توسط حشرات تغذیه می نمود.
این حیوان از گروه پستانداران، از جمله کیسه داران امروزی و بستگان انقراض یافته آنها شمرده می شود. با وجود وزن و اندازه بسیار کوچک آن، این حیوان احتمالا کاملا انعطاف پذیر بود.
دانشمندان می گویند که این حیوان در شرایط سخت زمستان برای اینکه زنده بماند، لازم بود 120 روز را در تاریکی مطلق که دمای زمین فقط 6 درجه سانتی گراد بود، سپری می کرد.
دانشمندان این تحقیق می گویند: "این موجودات احتمالا به زندگی در تاریکی کامل مطابقت داشته اند، زیرا زمان زیادی را در آن سپری می کردند."
این کشف تصویری دقیق تر از گیاهان و جانورانی شمال آلاسکا — منطقه ای که در دوران دایناسور انواع گوناگون زنده جان ها در آن رشد نموده بود، در اختیار دانشمندان قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала