استفاده امریکا از راهبرد «اسب تروآ» در برابر روسیه

© Flickr / Stowe Boydاستفاده امریکا از راهبرد «اسب تروآ» در برابر روسیه
استفاده امریکا از راهبرد «اسب تروآ» در برابر روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در حال تهیه طرح راهبردی مانند «اسب تروآ» در برابر روسیه است.
برتری روسیه در درگیری با امریکا و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
برتری روسیه در درگیری با امریکا و ناتو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Telepolis، جنرال دیوید گلدفای رئیس ستاد نیروی هوایی امریکا، در سخنرانی اش در موسسه مطالعاتی بروکلین در واشنگتن گفت: پنتاگون در حال طرح ریزی راهبرد جدید اجرای عملیات جنگی در برابر روسیه و چین است که ویژگی اصلی آن «تهاجم پنهانی» به اعماق خاک دشمن است.

به گفته وی، کار تدوین راهبرد نوین در پاسخ به تهدیدات روسیه و چین آغاز شده و روند تدوین این راهبرد با هزینه تقریباً 135 میلیارد دالر نزدیک به یک سال طول خواهد کشید.

جنرال گولدفاین در ادامه گفت، همه رده های نیروهای مسلح امریکا در راهبرد نوین مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما جنگنده اف- 35 به عنوان ستاد هماهنگی برای تهاجم نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

جنرال امریکایی همچنین اعلام کرد،  که دیدگاه راهبرد جدید عبارت از آن است که به نقاط ضعف دشمن ضربه وارد شده و از درگیری در نقاط قوت وی دوری شود.

گلدفاین خاطرنشان کرد، راهبرد نوین که به منزله یک تحول بنیادی هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ فنی است «برتری های غیر متقارنی» را در برابر دشمن برای نیروهای مسلح امریکا تامین خواهد نمود.

این نشریه در ادامه می نویسد، که راهبرد نوین امریکا شبیه «تاکتیک اسب تروآ» است، اما با در نظر داشتن وجود انواع جنگ افزار های جدید در روسیه و چین معلوم نیست که چگونه اجرا خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала