اظهارات ترکیه درباره خرید S-400 و F-35

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه
مذاکرات در باره ادلب قبل از گردهمایی سه جانبه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه در دیدار با سرپرست وزارت دفاع امریکا در خصوص موضوعات مربوط به خرید S-400 و F-35 بحث و تبادل نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خبرگزاری اناتولی"ترکیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه در خصوص دیدار با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت: پنتاگون اعلام کرد که لزوم جلوگیری از اتلاف وقت در اجرای نقشه راه منبج و رسیدن به نتیجه در کوتاهترین زمان ممکن را قبول دارند و در این زمینه همکاری خواهند کرد.
وزیر دفاع ملی ترکیه که به همراه هیاتی با مقامات پنتاگون دیدار و گفتگو کرده است افزود: درباره موضوعات مربوط به F-35 و S-400 و موشک های پاتریوت نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم. در این زمینه ها نیز همکاری هایمان ادامه خواهد داشت.
دو طرف بر اهمیت شراکت استراتژیک میان ترکیه و آمریکا و همکاری مستمر در پیمان ناتو به ویژه در افغانستان، کوزوو و عراق تأکید کردند.
شاناهان در این دیدار گفت: مأموریت نیروهای امریکایی که در سوریه باقی می‌مانند، درباره شکست داعش تغییر نخواهد کرد.
آکار در این دیدار در مورد حمایت واشنگتن از نیروهای کرد نیز به بحث و رایزنی پرداخت. در این دیدار رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های امریکا و ترکیه نیز حضور داشتند.

آکار در باره خروج سربازان امریکایی از سوریه نیز خاطرنشان کرد: در تماس با مقامات پنتاگون یادآوری کردیم که لازم است هنگام خروج از سوریه هیچ گونه خلایی در این کشور به وجود نیاید.

آکار به گفتگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و امریکا نیز اشاره کرده و گفت: درباره موضوعات مربوط به F-35 و S-400 و موشک های پاتریوت نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم. در این زمینه ها نیزهمکاری هایمان ادامه خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала