افزایش نیروهای نظامی ونزوئلا در مرز مشترک با کلمبیا

© AP Photo / Fernando Llanoافزایش نیروهای نظامی ونزوئلا در مرز مشترک با کلمبیا
افزایش نیروهای نظامی ونزوئلا در مرز مشترک با کلمبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دستور رئیس‌جمهور ونزوئلا حضور نیروهای نظامی این کشور در مرز مشترک با کلمبیا به منظور مقابله با تهدیدهای امنیتی احتمالی افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی عملیاتی استراتژیک نیروهای نظامی ونزوئلا به دستور مستقیم نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تقویت نیروها و تجهیزات خود در مرز مشترک با کلمبیا را آغاز کرده است تا با هرگونه تهدید امنیتی احتمالی مقابله کند.
این فرماندهی در صفحه توییتر خود نوشت: «به دستور مستقیم رئیس‌جمهور مادورو، رمیگیو سبایوس، فرمانده ما برای نیروهای نظامی کشور دستور داد تا حضور نیروهای نظامی این کشور در مرز مشترک با کلمبیا برای محافظت منطقه و امنیت مردم پس از بسته شدن مرز افزایش یابد».

پیش از این، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که کشورش تصمیم به بستن موقت سه راه پلی در کلمبیا را دارد. وی همچنان گفته بود که پل ها زمانی باز خواهند شد که اقدامات «خشونت آمیز» علیه کشورش متوقف شود.

یادآوری می‌کنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس‌جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала