گوایدو: برخی از مقامات ارشد ونزوئلا به ترکیه فرار کرده اند

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsگوایدو: برخی از مقامات ارشد ونزوئلا به ترکیه فرار کرده اند
گوایدو: برخی از مقامات ارشد ونزوئلا به ترکیه فرار کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهور کشورش می‌داند می‌گوید که برخی از مقامات ارشد دولت نیلاس مادورو کشور را ترک کرده و به ترکیه فرار کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، که خود را رئیس‌جمهور موقت کشورش می‌داند گفته است که برخی از مقامات ارشد دولت نیلاس مادورو کشور را ترک کرده و به ترکیه فرار کرده اند.
این رهبر مخالف دولت ونزوئلا در توییتر اش نوشت: «ما با ده‌ها تن از امدادهای بشردوستانه می‌رویم، در حال که حکومت غاصب مادورو، فقط قتل در کشور، سربازانی که آنها را به رسمیت نمی‌شناسند را دارد و مقامات ارشد که او را محکوم می‌کنند و یا هم به ترکیه فرار کرده اند».
پیش از این، گزارش شد که رهبر مخالفان ونزوئلا قبل از آغاز ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا به مرز کلمبیا رفته است. به گفته این رهبر اسپوزیسیون کمک های بشردوستانه برای مردم ونزوئلا از تاریخ 23 فبروری آغاز گردیده و در شهر مرزی کوکاتا در کلمبیا انبار شده است.

یادآوری می‌کنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس‌جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала