در ویلاهای روم شهوت رانی در همه جا وجود داشت

© Photo / Press service of Ministero per i beni e le attività culturaliدر ویلاهای روم شهوت رانی در همه جا وجود داشت
در ویلاهای روم شهوت رانی در همه جا وجود داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلوریان شتارک (Florian Stark) در مقاله در نشریه Die Welt (جرمنی) می نویسد، در یکی از ویلاها در ویرانه های پمپی باستانشناسان تعداد زیادی تصاویر صحنه های شهوانی کشف کرده اند. آخرین کشف – منظره با چهره نرگس است که زیبایی خودش او را تا سرحد مرگ رساند.

اینکه شهوت در روم باستان در هر گوشه ممکن بود، گرافیتی و رسم های زیادی با محتوای مربوطه ثابت می سازند که در پمپی کشف شده اند. طیف آنها از آثار هنری جذاب در خانه های شخصی تا اشتهارات همراه با تصاویر برهنه فاحشه ها در محوطه های عامه گسترش می یافت. نقاشی دیواری با تصویر نهایت طبیعی لیدا و لیبید که فقط چند ماه قبل کشف شده ثابت می سازد که در بهترین خانه های شهر مناظر تحریک کننده بخش از تزئینات داخلی بودند.

در همان یولا در محله V وییا ویزوویو کشف دیگری نیز صورت گرفته که چندی قبل ماسیمو اوسانا (Massimo Osanna) راهنمای علمی پمپی در محضر عام به نمایش گذاشت. دانشمند طی تبصره بر نقاشی دیواری چنین تبصره نمود، نقاشی برازنده نرگس بروی دیوار، مقبول ترین جوان از افسانه های یونانی را نشان میدهد که به انعکاس چهره خود عاشق شده است. صاحب ویلا، از قرار معلوم، نسبت به موضوع عشق در زندگی، زیبایی و تجمل پرستی از خود ضعف نشان میداد.

اگرچه تصویر به همان سبک طبیعی، مانند تصویر لیدا و لیبید در اتاق همجوار، نقاشی شده، این امر مستثنی نمی شود که تصویر نه تنها برای تخیل شهوانی استفاده میشد. مولفان باستان مطمئیناً ثابت می ساختند که اسطوره راجع به نرگس مفهوم نصیحتی نیز دارد. طبق اسطوره، نرگس ثمره بدبخت کیفیس الهه دریا و لاریوپا بود که کیفیس او را مورد تجاوز جنسی قرار داده بود.

در سال 79-م قبل از میلاد شهر باستانی پمپی در زیر خاکستر آتشفشان ویزوی غرق گردید. در این اواخر در محل کاوش های باستان شناسی در نزدیک نیاپل کشفیات مهم زیادی صورت گرفته اند: برعلاوه اسکلیت های تعداد کثیری مردم، حتی بقایای اسپان نیز کشف شده اند.

پمپی — یکی از مشهورترین تاسیسات باستان شناسی در جهان می باشد که جای بسیار دیدنی در ایتالیا محسوب میشود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала