انتقاد لاوروف از تلاش واشنگتن برای ایجاد ناتوی عربی

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه گفت: امریکا در تلاش است تا به رغم تردیدهای جدی درباره اعضای احتمالی، تشکیل به اصطلاح MESA ناتوی عربی یا ائتلاف استراتژیک خاورمیانه را به منطقه تحمیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس"همکاری بین‌المللی در جهانی بحران‌زده" که به همکاری باشگاه گفتگوی بین‌المللی والدای با مشارکت آکادمی دیپلماتیک ویتنام برگزار شد، گفت: اقداماتی که با هدف تغییر شکل چشم‌انداز ژئوپولیتیک صورت می‌گیرند، در روند طبیعی تحولات مانع ایجاد می‌کنند و تلاشی برای تشکیل مرکزهای رشد جدید هستند.
لاوروف افزود: یکی از این مثال‌ها ائتلاف استراتژیک خاورمیانه است که این روزها دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در تلاش است بر کشورهای حوزه خلیج فارس ، مصر و اردن تحمیل کند آن هم در شرایطی که تردیدهای جدی نسبت به اعضای بالقوه آن وجود دارد و در این میان اسرائیل نیز به دنبل منافع خود در این طرح است.
وزیر خارجه روسیه گفت: یک مفهوم ساختگی دیگر منطقه هند- پاسیفیک است که واشنگتن در صدد است همراه با جاپان و استرالیا و با هدف آشکار مهار چین و درگیر کردن هند در یک روند و رقابت تسلیحاتی و دریایی آن را تحمیل کند؛ این مفهوم نقش مجمع جنوب شرق آسیا (آسه آن) را در منطقه زیر سوال می‌برد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала