CNN: طالبان در افغانستان امروز قدرتمند تر شده اند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaفرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد
فرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تن از خبرنگاران رسانه امریکایی CNN با ورود به مناطق تحت کنترل طالباان، از افزایش قدرت این گروه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگاران شبکه تلویزیونی CNN ایالات متحده امریکا با سپری نمودن 36 ساعت در مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان، اعلام نمودند که اکنون طالبان حتا از زمان ورود نیروهای امریکایی در افغانستان در سال 2001 قوی تر شده است.
روزنامه نگاران در گزارش خود از قلمرو طالبان اعلام نمودند که تا کنون خبرنگاران غربی دسترسی کمتری به قلمرو تحت کنترل این گروه داشتند، اما پس از مذاکرات طولانی، رهبران طالبان به خبرنگاران CNN و فلمبردار افغان فرصت دادند تا رپورتاژ خود را از مناطق تحت کنترل آنها آماده نمایند.
به گفته روزنامه نگاران، رهبران طالبان آنها را به مناطق تحت کنترل خود دعوت کردند تا نشان دهند که می توانند به طور موثر "افغانستان" را رهبری کنند.
درگزارش "CNN" گفته می شود: "تقریبا 20 سال پس از آغاز جنگ و کشته شدن بیش از 2327 سرباز امریکایی و هزینه بیش از یک تریلیون دالر از پول مالیات دهندگان امریکا، طالبان امروز نسبت به گذشته قدرتمند تر شده و از آغاز "جنگ" مناطق بیشتری را در افغانستان تحت کنترل خود دارند.
به گفته روزنامه نگاران، با توجه به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، از خروج هزاران نیروی نظامی از افغانستان ابراز آمادگی نموده، این واقعیت " قدرتمند تر شدن طالبان" دولت افغانستان را نگران ساخته است.
جنگ و درگیری در افغانستان، بین نیروهای دولتی و طالبان، که قبلا مناطق روستایی کشوررا کنترل می کردند، از مدتها بدینسو جریان دارد.
نفوذ گروه تروریستی داعش " گروه ممنوعه در روسیه" نیز افزایش یافته. نیروهای دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان عملیات مشترک ضد تروریسم را در سراسر کشور انجام می دهند.

اواخر سال گذشته نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد: دولت ترامپ در حال بررسی خروج بخشی بزرگی از 14 هزار نیروی امریکایی در افغانستان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала