ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک "زیرکان" روسیه

ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک "زیرکان" روسیه
ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک  زیرکان روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس نظامی روس معتقد است که، انهدام راکت های روسی Zircon با استفاده از ابزارهای مدرن تقریبا غیر ممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیسلاف شورگین، مبصر نظامی روسیه در مصاحبه با یکی از آژانس های خبری روسیه ضمن ابراز این مطلب گفت، این موشک‌ها قادر هستند در کمتر از پنج دقیقه یک هدف را در فاصله 500 کیلومتری رهگیری و منهدم کنند.
وی این مطلب را ضمن تبصره در مورد اظهارات اخیر یک تن از کارشناسان نظامی پیشین روسیه که گفته بود، ارسال کشتی های روسی در آتلانتیک غربی و اقیانوس آرام شرقی به مراکز تصمیم گیری "در مورد استقرار راکت های امریکایی در اروپا" کاملا بی معنی است. 

پوتین:روسیه به استقرار راکت های امریکایی در اروپا پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین:روسیه به استقرار راکت های امریکایی در اروپا پاسخ خواهد داد

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه‌اش به ارائه توضیحاتی در خصوص قدرت نظامی کشورش و نسل پیشرفته راکت های مافوق صوت زیرکان پرداخت و اعلام کرد راکت های پیشرفته زیرکان از سرعت 9 ماخ [11 هزار کیلومتر در ساعت] برخوردار هستند و بُرد آن‌ها به 1000 کیلومتر می‌رسد.
به گفته پوتین، این موشک‌ها برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها مناسب هستند و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارند.
شورگین در توضیح اظهارات پوتین درباره این راکت گفت: انجام محاسبات سریع و ردیابی اهداف برای این موشک‌ها چندان کار سختی نیست. اگر سکوی پرتاب موشک زیرکان در 500 کیلومتری خط ساحلی قرار داشته باشد، موشک در کمتر از 5 دقیقه قادر خواهد بود یک هدف را در آب‌های کم عمق ساحلی منهدم کند.
قبل از این ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه گفته بود که ایالات متحده امریکا با استقرار دستگاه‌های پرتاب راکت در اروپا، به‌طور مستقیم و فاحش پیمان منع راکت‌های میان‌برد را نقض می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала